11 myśli nt. „Przekręt wszechczasów część II

  1. Rany boskie, ale makaronizmy! Co to znaczy np. „działać z jej bondem”? Czy autor może pisać po polsku a nie polingliszem?

  2. @ Edek: czepiasz się a sam gadasz jak ciemniak. Makaronizmy pochodzą z języka włoskiego i są spuścizną po królowej Bonie. Germanizmy są spuścizną po zaborach i okupacji niemieckiej, to ci wyjaśniam na wszelki wypadek, gdybyś się chciał czepiać tego, co pisze nieustraszona, która mieszka w Niemaczech. Piotras siedzi za granicą od lat, więc nie zna niektórych słów, którymi się w Polsce nie posługiwał, a poznał je studiując materiały po angielsku. Ja miałam to poprawić i wstawić tu polskie odpowiedniki, ale prawdę mówiąc nie wiem jak to przetłumaczyć. Jeśli ty wiesz, to życzliwie się z nami podziel, a jeśli nie masz nic merytorycznego do powiedzenia to spadaj.

  3. Oj, „literat” wyskoczył, jak diabeł z pudełka i dalejże pouczać autora, jak ma pisać byle by tylko odciągnąć uwagę od ZAWARTOSCI i może nie dla wszystkich jeszcze całkowicie zrozumiałej, ale otwierającej całkowicie nowe spojrzenie na zakłamaną literacko – fonetycznie rzeczywistość wokół !

    Proponuję mu zatem zająć się lepiej literackimi wypocinami presstytutek, poza tym sam nie wie, że „makaronizm” jest spolszczonym łacińskim nowotworem językowym : ma – caro – n – izm ; moja droga, moja miłości, bo makaron niegdyś był drogim przysmakiem, hi, hi.

    Końcówka – izm, – yzm oznacza zawsze coś bardzo nieprzyjemnego, jak komunizm, faszyzm, katechizm, itp. albo debilizm widoczny po wypocinach wszelakich „uczonych w piśmie”.

  4. odp;Edek ,zgadzam się całkowicie aby języka polskiego nie zaśmiecać polingliszem – coraz więcej tego śmiecia w Naszym Kraju!Orędowniczki Polskości i Patrioci w szczególności powinni mieć świadomość ze zaśmiecanie języka Ojczystego to jak z testem gotowanej żaby!! Piotras pisząc na stronie ( blogu) astromarii nadal jest Polakiem wiec nie ma się co popisywać .
    Tak na marginesie żeby mieć jasność, jest zasadnicza różnica miedzy Certyfikatem(nadawanym w anglo-amerykańskiej korporacji) a Aktem np.urodzenia w Polsce. Gdzie żydopedia mówi:
    Certyfikat – dokument stwierdzający zgodność wyrobu z deklarowanymi przez wytwórcę lub określonymi w przepisach bądź normach właściwościami ……

    Akta – grupa dokumentów o podobnej treści (Akta sprawy) złączona w jeden ciąg w celu łatwiejszego ich przechowywania. Rodzaje akt: akta doczesne,
    akta gruntowe,akta nierozpoznane,akta ogólne,akta opiekuńcze,
    akta osobowe osobiste i personalne…….
    Jak widać certyfikat nijak ma się do aktu,warto jednak pójść tym tropem.
    P.s.

    bond- bon,obligacja

  5. @ zaduma~~~ Zamiast się czepiać powiedz jak powinno być. Skoro wiesz, że „bond” to obligacja to trzeba było od razu to napisać, a poprawiłabym.

  6. odp.astromaria
    To co nazywasz czepianiem się, jest poczuciem własnej tożsamości i godności(niestety niszczone skutecznie przez żmijowe plemię wtopione w Polskie Społeczeństwo). Nie szanuje Polaków przebywających kilka lat na wygnaniu ekonomicznym ,zapominających języka Ojczystego i często opluwających- nie gangsterów rządzących Polską a właśnie bogu ducha winny, oddany zaborcom teren zwany Polska .Mam nadzieje że Piotras wprowadza język globalny z lenistwa.

  7. zaduma,

    po 1wsze nie wiesz w jakim celu wyjechalem lata temu-wiec Twoja teoria o moim ekonomicznym wyganiu nie ma zadnych podstaw-jestes w stanie udowodnic to co mowisz? nie znasz nawet mojego nazwiska-zgadza sie? wiec daruj sobie takie teksty bo tracisz wiarygodnosc. to czy mnie szanujesz czy nie-nie ma dla mnie najmnieszego znaczenia, powaznie, Twoje mysli na moj temat nie beda wiecej adresowane przeze ze mnie dopoki nie bedzie w nich tresci, tylko beblanie o nie poprawnym jezyku.

    uswiadom sobie ze wszyscy tkwimy w tym szambie, czy ja mowie niepoprawnie, czy Ty dr. MIODEK ze swietna polszczyzna i duma narodowa-wszyscy jestesmy dymani-rozumiesz? jezeli chcesz zeby Cie traktowac powaznie-zamiesc pomysly, ktore mozemy uzyc-jak odebrac wladze nad soba, jak nie placic podatkow i cala inna masa. Tylko ludzie jak Ty nie maja nic do zaoferowania, moze ponad tym co piszesz- „nie ladnie pisze ten koles co wyjechal za chlebem i nie jest juz Polakiem-nie szanuje go”-rozumiesz do czego zmierzam? zchowaj swoje nadmuchane ego w kieszen i slij pomysly, powiedz co robic, czego sie uczyc, jak dzialac zamiast pieprzyc farmazony-bo tylko to plynie z Twoich komentarzy.

    nie bede wiecej adresowal Twoich wypocin, nie mam czasu na to. jak podasz jakies pomysly jak sie uwolnic z opresji systemu-bede czytal chetnie, a potem ladnie podziekuje piekna polszczyzna, dopoki to sie nie stanie-Twoje bazgroly nie beda mialy mojej odpowiedzi.

    pozdrawiam

  8. zaduma wpadła tu nie wiadomo skąd i nawet nie wie, w jakim blogu się znalazła. Wrzucanie tu filmu „Kymatica” i linkowanie do Wolnej-Polski świadczy o tym, że ma nas wszystkich za nowicjuszy, którzy potrzebują elementarnej wiedzy. Rozejrzyj się tu trochę zanim zaczniesz nas oświecać, bo może się okazać, że nic nie wiesz i sama potrzebujesz oświecenia. WP dużo pisze, ale nie podaje żadnych sposobów, jak się wyzwolić. Wszyscy w sieci dużo piszą i dużo krzyczą, że jest źle i że dzieje im się krzywda, ale nic z tego nie wynika. My nie potrzebujemy więcej wiedzy o tym, że coś się dzieje, tylko o tym, co zrobić, żeby się z tego syfu wyzwolić. Jeśli więc masz jakieś praktyczne rady to zapraszam, a jeśli chcesz nas karmić starymi teoriami o żydach i prawie morskim to daruj sobie.

  9. Jeszcze jeden taki kretyński komentarz i zaduma wylatuje – tu rządzę ja i nikt mi nie będzie tu robił dywersji!

  10. Zadumy już nie ma w moim blogu. Prawdopodobnie to profesjonalny troll wrzucający na blogi czerwone śledzie, hehehe. Jej odpowiedź na moje ostrzeżenie była równie akuratna jak te śledziowe zagrywki, np. napisała, że bluzgam. No i skończyła w spamie.

    Z góry uprzedzam: jeśli ktoś wylądował w spamie, ale liczy na to, że wrzuci mi tu bluzgi do mojej wiadomości, a ja je przeczytam i się wkurzę, to jest w wielkim błędzie. Przerabiałam takie sztuczki 1000 razy i bardzo szybko się nauczyłam, że tego co piszą spamerzy nie należy czytać, nawet pobieżnie, dlatego czyszczę spam bez patrzenia co tam wpadło.

Nie mam żadnego wpływu na to, że komentarze stałych bywalców bloga lądują w moderacji! Proszę się nie awanturować w tej sprawie - patrz: strona "Komentowanie bloga" (na górze). Wolną dyskusję prowadzimy w Hyde Parku, a o zdrowiu w Zdrowotnym Hyde Parku.

