Po długich namysłach zmieniam szablon bloga

Nie przerażajcie się, jesteście na blogu Jestem za a nawet przeciw! Jedyne, co się zmienia to wygląd. Wahałam się między szablonem Able (który jest unowocześnioną wersją poprzedniego szablonu) a Sunspot.

Ten szablon jest nowocześniejszy i daje większe możliwości konfiguracyjne. Zamienię jeszcze miejscami panele boczne, więc przez jakiś czas będzie tu lekki bałagan, ale mam nadzieję, że się wam spodoba. Zrobię też porządek w stronach bloga, część wywalę, resztę przeredaguję.

Po namyśle wybieram jednak Sunspot, który jest dużo ładniejszy, chociaż nie bez wad.

45 myśli nt. „Po długich namysłach zmieniam szablon bloga

  1. Jeśli się wam bardzo nie podoba możecie protestować. Byle konstruktywnie, czyli podsuwając mi lepsze pomysły. Proszę nie protestować, że jest bałagan w cytatach, na razie zwaliłam je na jeden wielki stos, który będę sukcesywnie porządkować.

  2. Szablon fajny – taki prosty i klarowny.

    Proponuję, żeby jakoś „na stałe” najnowsze komentarze były na samej górze – wtedy szybko można zerknąć co nowego się dzieje, bez przewijania połowy strony. Wiem że już ktoś to proponował, dla oglądających to duuuże ułatwienie – weź to proszę pod uwagę.

    p
    m

  3. Hm, ja też nie mogłem znaleźć w 100% satysfakcjonującego mnie szablonu, ale wydaje mi się, że ten ma za mało miejsca na notkę, a notki są czasem długie.

  4. Każdy szablon ma jakieś wady. Żeby mieć możliwość przystosowywania ich do swoich potrzeb trzeba zapłacić, czasem nawet całkiem sporo.

    A co myślicie o tym?

    Komentarze przesunęłam do góry, ale na samą górę się nie da, przynajmniej w tym szablonie (w tamtym wolę mieć na górze Deklarację Praw Człowieka).

  5. Kurde, o co chodzi? Dlaczego ten szablon zamienił mi panele, prawy na lewy i odwrotnie? Tyle się narobiłam, żeby było tak, jak było! Sporo kombinowania mnie czeka zanim osiągnę zamierzony cel 😦

  6. A może… zrezygnować z dwóch paneli? Może zrobić tylko jeden i go uporządkować? Może za dużo tam treści?

  7. Właśnie muszą być 2, żeby zmieściło się dużo treści dla lemingów, które zbłądziły tu przez przypadek. W jednym panelu jest nawigacja, a w drugim informacja o co tu biega. Ale zaraz uporządkuję ten bałagan i zrobi się bardziej przejrzyście.

  8. Jednak zostanę przy tym szablonie, jest ładny, ciepły i czytelny. Ten Able od początku mi się nie podobał, chociaż WordPress usilnie mnie przekonywał, że właśnie on mnie uszczęśliwi.

  9. @Astromaria
    Łomatko gdzie ja trafiłam, nie chcę nic narzucać – bo wolnoć Tomku w swoim domku. Ale mnie to trochę oczy bolą przy takim tle i literki mi się dwoją, kurcze. No ale zmiany są potrzebne.

  10. Fajnie! ale coś od wczoraj się zmieniło, jak klikam w ostatni komentarz np ze Zdr. Hyde Parku nie wyświetla się najświeższy kom. tylko początkowe sprzed lat.

  11. taki wygląd jak z godz. 14:30 jest OK, szare tło, 2 panele boczne ( moa być trochę węższe, ale tragedii nie ma)
    Od strony graficznej widzę duży postęp -nowocześniej, bardziej młodzieżowo.

  12. @ AQQ: na tych stronach, gdzie jest mnóstwo komentarzy (czyli w Hyde Parkach) faktycznie zdarzały się problemy z wyświetlaniem komentarzy, ale tylko wtedy, kiedy dodajesz nowy komentarz, a zamiast niego pokazuje się wcześniejsza strona. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ja też tak mam. Ale chyba nie zdarza się, żeby te z boku nie działały?

    @ Aneta: szablony bloga są „niekonfigurowalne” w tym sensie, że nie można zmienić wielkości paneli. Trochę to wkurzające, ale nic na to poradzić nie można. Można zmienić kolory, ale nie chcę eksperymentować, bo prędzej zepsuję niż naprawię.

    @ hovara: a mnie oczy bolą od białego tła. Te białe blogi wszystkie są niemal takie same. Znudziła mi się ta biel z czernią.

  13. Kurczę, faktycznie w Zdrowotnym Hyde Parku pokazują się komentarze z czerwca! Spróbuję, czy dodanie komentarza coś zmieni.

  14. To, co mi się podoba, to ciemne tło i jasne litery. Też tak zrobiłem i uważam, że to mniej męczy oczy. Białe tło mnie denerwuje, wychowałem się na AstroForum. 🙂

    PS. W zwykłym Hyde Parku też „ostatni komentarz” odnosi do strony 60, trochę zonk.

  15. Jeśli o mnie chodzi, to wolałam białe tło. W tym ciemnym posiedziałam trochę i się okropnie zmęczyłam, jest ponuro ździebko. No ale pewnie się przyzwyczaję 🙂

  16. Zmieniłam szablon na stary, ale to nic nie pomogło. Zmieniałam też ustawienia dotyczące komentarzy w panelu administracyjnym i też nic to nie dało. Problemy są również z komentarzami do tej notki, chociaż jest ich mało (nie przekierowuje do ostatniego komentarza, lecz na środek strony).

    Proponuję poczekać trochę, może z czasem się to jakoś uporządkuje. Poszukam wyjaśnienia w Pomocy na WP, a może napiszę do adminów, chociaż podobno oni nie mają zwyczaju odpowiadać lub udają, że nie mówią po polsku.

  17. Ciemne tło nie jest zbyt dobre dla oczu. Szybciej się męczą od czytania i literki zaczynają „pląsać”. Jeżeli znudziło Cię białe to może jakieś beżowe albo inne pastelowe? Co do zmiany układu to zawsze można się przyzwyczaić. Z reguły ludzie tego nie lubią, bo to jest podobnie jak w sklepie samoobsługowym, nie można od razu znaleźć tego czego się szuka i to denerwuje 😉 Ale tło za ciemne i trochę ponure.

  18. Nieprawidłowe otwieranie się linków do komentarzy (tzn. do s.60 w Hyde Parku i jakiejś środkowej w Zdrowotnym, a ponadto wyświetlanie góry strony, czyli tekstu artykułu, a nie komentarzy) zauważyłam, zanim jeszcze zmieniony został szablon, ale myślałam, że to u mnie coś nie tak – więc problem nie tkwi w szablonie, bo to było już wcześniej.

    A co do wyglądu: to ja też zdecydowanie wolę jasne tło i ciemne litery. Nie musi to być białe tło, może być kremowe, a litery np. granatowe.
    Od takich ciemnych stron (nomen omen ;)) mnie odrzuca – oczy bolą i źle się czyta. Ale jak będzie trzeba, to dam radę – najwyżej będę sobie dawkować 😉

  19. Wywaliłam ten widżet z komentarzami i wstawiłam go ponownie, co spowodowało, że został zresetowany. Może teraz będzie działał jak należy. Na razie go nie widać, ale jak pojawią się pierwsze komentarze to może „zaskoczy”.

    W sprawie wyglądu bloga wstawię ankietę, gdzie będziecie głosować czy wolicie jasne czy ciemne tło.

  20. Podejrzewam, że problemy z linkami do ostatnich komentarzy nie mają związku ze zmianą szablonu bloga. Czasem tak się dzieje, że admini coś tam kombinują z unowocześnianiem WP i wtedy przez jakiś czas wszystko się sypie.

    Kiedyś tak było, że nagle przestały się wyświetlać filmy, a zamiast nich było widać kod html i w żaden sposób nie można było tego naprawić, innym razem u mnie strona moderowania komentarzy otwierała się nie na początku, czyli tam, gdzie są najnowsze komentarze, ale na środku lub na końcu strony i musiałam przewijać do początku, co nie powiem, wnerwiało mnie niemiłosiernie. Było tu wiele różnych bugów, więc nic mnie już dziwić nie powinno. Prędzej czy (raczej) później to naprawią, ale oni raczej się nie spieszą, więc bądźcie cierpliwi.

    Ankieta jest, proszę głosować. Daję wam miesiąc na demokratyczne wypowiadanie się 🙂

  21. Przyjrzałam się tym linkom do najnowszych komentarzy i mam taką radę: zamiast klikać najnowszy komentarz otwórzcie komentowaną notkę lub stronę, np. Hyde Park. Wtedy widać najnowsze komentarze. Tak jest najprościej.

  22. Zagłosowalam na białe tło. To czarne jest fatalne. A jak weszłam po raz pierwszy po zmianach, to myślałam, ze „pomyliłam drzwi” :-)). Też mam problem z komentarzami, odsyła mnie gdzieś hen hen…
    Mario znasz Ty to porzekadło: ze lepsze jest wrogiem dobrego? Tylko proszę mnie za szczerość na łajać :-))).

  23. Dlaczego ja zawsze w mniejszości, nawet w kwestii tła. :/

    Ciemna tło właśnie moim zdaniem MNIEJ mczy oczy, tylko żeby odczuć efekty tego, należałoby przeglądać tylko strony z ciemnym tłem. Białe jest bardziej jaskrawe, wali po źrenicach mocniej i za bardzo odczuwa się przez to, że komputer jest źródłem światła, a nie powinien być.

    Nagłówek „jestem za a nawet przeciw” jakoś bym sformatował ładniej, albo czcionką inną napisał, żeby albo się wycentrował ten napis, albo zjustował do rozmiarów kolumny, albo coś. I żeby ten cytat z Zimbardo jakoś oddzielić od nagłówka, bo się zlewa.

  24. Szablony WP są niereformowalne. Może byłyby, gdyby wykupić te CSS, ale ja skąpa jestem, więc nie płacę. Dlatego niczego nie da się inaczej sformatować ani czcionki zmienić. Kolory owszem, ale mnie sie podobają takie, jakie są. Z cytatem kombinowałam na różne sposoby, ale też nic nie mogę 😦 bo on jest jako opis pod nagłówkiem. Próbowałam dać to jako widget, ale wtedy nie ma sposobu, żeby był on nad stronami. Strony są na górze i święty Boże nie pomoże!

  25. Nie jesteś sam, Obywatelu, bo ja też wolę ciemne tło. Te białe szablony są takie banalne… i faktycznie, walą po oczach. Jedyne, co bym zmieniła w tym ciemnym, to wielkość czcionki, ale to przecież każdy może u siebie zrobić sam, zmieniając ustawienia w przeglądarce.

  26. zdecydowanie wolę jasne tło, według mnie poprzednia wersja była bardziej czytelna

  27. AstroMario,
    pozwól, że kilka dni ‚przećwiczę’, tj. zastanowię się; w laptopie ten kontrast z czarnym tłem jest ulgą dla oczu, ale przy przewijaniu tekstu zauważam, że czcionki nabierają kolorów i kontrast sie ulatnia, co pogarsza czytelność. Jednak trzeba to wypróbować dłużej niż w jednorazowym oglądzie.
    Ależ zaskok !!!…
    Ktoś stwierdził, że jedyną stałością są zmiany, he he : )
    Zechciej uwzględnić najważniejszą prośbę moją (i niewątpliwie wielu innych poważnych Twoich gości) : otóż miej dla nas zmiłowanie i zachowaj tę Absolutnie Bezcenną Skarbnicę Twojego Bloga, czyli wykaz wszystkich ważnych działów/tematów, które widniały u góry poprzedniej wersji bloga i można je był łatwo wertować, przypominać sobie i innym.
    Miło, że system zachował nam te same awatary, nawet mimo sporego „urlopowania” w komentowaniu.
    A więc życzę pomyślności na zmodernizowanej drodze blogowego życia i sukcesów w budzeniu coraz szerszych kęgów poszukujących istot.

  28. Już znalazłam spis tematów – w bocznym panelu. Wyżej ktoś wspominał o szukaniu znanych towarów w przemeblowanym supermarkecie…
    Z czasem sie przyzwyczaimy.

  29. Ponieważ wszyscy narzekali, że linki najnowszych komentarzy źle działają umieściłam na górze komunikat, ale on nie będzie tam wisiał do końca świata, tylko do czasu, aż admini to naprawią. A więc już niedługo będzie o 1 widget na górze mniej i nawigacja będzie bardziej pod ręką.

    Na co dzień używam zewnętrznego, dużego monitora, bo tak lepiej wszystko widzę, ale zaraz go odłączę i zobaczę, jak to wygląda w laptopie.

    Zastanawiam się nad statyczną pierwszą stroną, co jest bardzo dobre dla nowych gości bloga, bo od razu mogą się zorientować gdzie weszli i co tu zastaną, i niezbyt dobre dla stałych bywalców. Wtedy mogłabym usunąć część widgetów z boku bloga.

  30. Zaglosowalam za bialym tlem, bo opcje byly tylko dwie. Nie wiem czy biale musi byc biale, czy moze byc w bardzo jasnym odcieniu jakiegos koloru. Napewno lepiej mi sie czyta ciemne litery na jasnym tle niz odwrotnie.
    Aczkolwiek obecna kolorystyka nadaje blogowi taki cieply charakter, jest zdecydowanie przytulniej 🙂 Bialy kolor kojarzy mi sie ze szpitalem i chlodem, w domu tylko sufitom sie udalo pozostac w tym kolorze.

  31. Biały musi być biały. Mogę jedynie zmienić kolor obramowania białego bloga. Może są takie szablony, które dają możliwość zmiany koloru pola tekstowego, ale nie spełniają innych kryteriów, których ja wymagam.

  32. Astromaria, daj przykład demokracji i zrób tak jak zechce większość, czyli wbrew głosowaniom 🙂 Z drugiej strony, Twój blog, Twój dom, więc o kolorach ścian winien decydować właściciel.
    A serio, biały jest oczo-męczący, a kawowa czcionka nie razi oczu, więc nie rozumiem decyzji większości.

  33. Wielbiciele białego banału odnieśli miażdżące zwycięstwo: pond 3/4 głosów za! Nie ma już nadziei, że esteci zdołają ich pokonać, tak więc lada moment zmienię szablon na Able 😦 Szkoda wielka, naprawdę!!!

  34. Dobra, więc zmieniam szablon na biały i mam nadzieję, że wszyscy będą błagać, żeby przywrócić ciemny 😛

  35. proszę, szary był 1000 lepszy, razi niesamowicie. Czy literki nie są teraz za duże, jakoś tak się powiększyły bardzo.

  36. Mayu, Nie dogodzisz wszystkim, banał czy nie banał ale ja wolę czytać na białym tle niż ciemnym, widać moje oczy są odmienne od opinii fachowców, bo męczy mnie ciemne tło, jak widać zdania są podzielone i Ty musisz zdecydować jako gospodyni zostawić białe, czy nie.

  37. :-))). Przesąd, że czarne tło jest lepsze od białego jest takim samym przesądem jak, ze białe tło jest lepsze od czarnego. Ja pracuję w cadzie raz na czarnym, raz na białym. Jedno nie jest lepsze czy gorsze od drugiego. Mnie nie podobał się mrok Twojej byłej szaty bloga. Wiem, ze poruszamy tutaj mroczne sprawki ale tło czarne, no cóż. Kwestia gustu.
    Za to: zyskałaś naukę, jak to jest mieć władzę :-). I zalety demokracji :-). I ten tekst „stopnwo” :-)). Wierzę, ze to był tylko żarcik i nie traktujesz innych ludzi, jako typowych baranów, bo wtedy wystawiasz świadectwo sobie.
    U mnie w domu nie ma demokracji. Królowa jest tylko jedna . Biorę pod uwagę rozmaite opinie ale decyzję podejmuję, z uwagi na dobro stada, tylko ja. I odwołalnie, bo czasem widzę, ze podjęłam złą decyzję i prostuję. I zbieram konsekwencje na klatę. Natomiast, nigdy nie ingeruję w prywatność stada. Jak dziecko chce sweterek któ®y daje mi po oczach to taki ma. Jak się pomaluje jak zombie to Ok. Dlatego też, jak Tobie Mario nie odpowiada taki wystrój to na Boga zmień.

  38. Tło nie było czarne, tylko ciemne, jakieś kawowe albo coś w tym stylu. Szablon nazywał się Sunspot, więc nic mrocznego w tym nie było, chyba widzicie rzeczywistość w czarnych barwach.

    @ Iza40: co ci?

    @ Obywatel: ja mam anty-HAARP.

    Każda zmiana szablonu bloga = bałagan w widgetach, które przelatują nie tam gdzie trzeba i muszą ich szukać i przestawiać.

W tym blogu komentarze są równie ważne jak teksty na stronie głównej, dlatego bardzo proszę o trzymanie się tematu! Wolną dyskusję prowadzimy w Hyde Parku, a o zdrowiu w Zdrowotnym Hyde Parku. Jeśli Twój komentarz się nie ukazał przeczytaj zasady komentowania bloga (patrz strony na górze bloga). Komentarze nie na temat będę kasować, a awanturników banować!

