Ratuj pszczoły, podpisz petycję!

Bezgłośnie umierają miliardy pszczół, a nasz cały łańcuch pokarmowy jest w niebezpieczeństwie.

Pszczoły nie tylko wytwarzają miód, ale są gigantyczną, pokorną  grupą pracowniczą zapylającą 90% roślin, które uprawiamy.

Wiele badań naukowych obwinia jedną grupę toksycznych pestycydów – neonikotynoidy – za szybkie wymieranie pszczół. Natomiast  liczba pszczół gwałtownie wzrosła w czterech krajach europejskich, które zakazały tych chemikaliów.

Jednakże potężne firmy chemiczne posiadają silny lobbing do  dalszego prowadzenia sprzedaży tej trucizny. Naszą największą szansą na uratowanie pszczół jest teraz nakłonienie USA i UE do przyłączenia się do zakazu – ich decyzje są krytyczne i będą miały ogromny wpływ na resztę świata.

Z dokumentu, który „wyciekł” wynika, że Agencja Ochrony Środowiska USA wiedziała o zagrożeniach ze strony pestycydu, ale je zignorowała. Dokument ten stwierdza, że wysoce toksyczny  produkt firmy Bayer jest poważnym problemem ryzyka dla grupy owadów niedocelowych [pszczół].

Nie mamy czasu do stracenia – debata wrze w kwestii, co robić. Ta sprawa nie dotyczy tylko ochrony pszczół i trzmieli, dotyczy przetrwania. Stwórzmy jeden gigantyczny światowy głos, wzywając UE i USA, aby zakazali tych zabójczych chemikaliów i chronili nasze pszczoły i naszą żywność.

Podpisz tą nadzwyczajnie pilną petycję TERAZ.

Wyślij ją do wszystkich znajomych. Avaaz dostarczy ją  do najważniejszych decydentów.

TREŚĆ PETYCJI

Do decydentów w USA  i Unii Europejskiej:

Wzywamy do natychmiastowego zakazu stosowania pestycydów neonikotynoidowych do czasu,kiedy to nowe niezależne badania naukowe udowodnią, że są one bezpieczne. Katastrofalny spadek liczby rodzin pszczelich może narazić nasz cały łańcuch pokarmowy na niebezpieczeństwo.

Jeśli  już teraz podejmiecie pilne i ostrożne działania, możemy uratować pszczoły przed wyginięciem.

https://secure.avaaz.org/en/save_the_bees/?cl=896575558&v=8118
lub http://www.avaaz.org/en/save_the_bees/?copy
Tłumaczenie http://StopCodex.pl/
Petycja w j. polskim on line TUTAJ: http://www.stopcodex.pl/petycje/

Przekaż dalej! Czas na działanie…

Zobacz też:

Wypowiedź  przedstawiciela polskich pszczelarzy ws związku ginięcia pszczół a GMO:

http://www.youtube.com/watch?v=VegE9kHMgdw&feature=player_embedded

———————-

Moja rada: bojkotować Bayer’a!!!!

93 myśli nt. „Ratuj pszczoły, podpisz petycję!

  1. Polacy – tam gdzie trzeba sie odezwac i zaprotestowac – milczą jak ryby. Wynika to raczej albo z ignorancji i świadomosci wagi problemu albo ze strachu (co jest dziwne bo za komuny jednak strajowali i manifestowali swoje niezdowolenie) – choc z drugiej strony przeczyloby to strcowi bo w przyapdku tych dzikich awantur o krzyże .. jakos potrafili sie postawic ! Mysle ze Poalcy w wiekszoci przeszli tzw. „pranie móżgu” i zostali juz tak oglupieni przez mas media – że juz nie maja rozeznania co jest prawda a co nie. Wyprawno ich w wiekszosci przypadkow ze zdolnosci samodzielnego myslenia … i podejmowania za siebie swoich wlasnych decyzji. A co do z Zachodu – to moze i walczyli na petycje itp itp[ .. ale tam takze a zwlascza tam – ludzie są spętani mentalnie i tak zaprogramowani że jakos niewiele do nich dociera … Mieszkalem kilka lat na Zachodzie (Francji) i wiem jak to wyglada na codzien… I tam sachemtraile i tam takze zatruwa sie zywnosc … Tak wiec – mimo tzw. „wiekszej swobody” na zachodzie i wiekszych mozliwosci egzekwowania pewnych spraw … TAKZE są oni bezsilni bo chemtraile NADAL ich podtruwają a sluzby specjlane niewiel sobie robią z ich petycji. Pisac mogą bo papier jest cierpliwy a zanim to dotrze do odpowiednich wladz i zanim odpisza (takze barzo schematycznie i na odczepnego)- to i tak CHEMTRAILE bez przezkód panoszą sie na niebie i opadają na ziemie .. ludie je wdychają (NENKI opisal je jako prawie niewidoczne wlokna szklane ktore wdychamy do pluc .. o skladzie bardzo skomlikowanym ale jest w nim m.inn. aluminium (b. szkodliwy dla zdrowia)…

  2. MARCUS ŻYJE!!! Zapomniałam wczoraj zajrzeć do spamu, a dziś znalazłam tam niespodziankę: patrzcie komentarz #47.

    Marcus, baliśmy się, że NWO cię dopadło, naprawdę. Dobrze, że jesteś. Jeśli chodzi o teksty, to najlepiej pisać je w Wordzie, żeby mieć na dysku kopie. Ale myślę, że ludzie kopiowali twoje teksty, więc w razie czego nie będzie problemów z ich odzyskaniem.

    Może uda się odzyskać też stary blog, jeśli możesz się tam zalogować to po prostu zmień adres mailowy i hasło i będzie OK.

  3. @ Marcus, miło Cię znów powitać, ja tak sobie myślałam, że może wyjechałeś na dłuższy urlop i z jakiegoś powodu chcesz odpocząć, jakoś nie miałam przeczuć, że coś złego się przytrafiło. Dobrze, że jesteś i pewnie większość straconych maili i materiałów z bloga odzyskasz.

  4. Marcusie, ja także bardzo się cieszę, że wszystko (poza niestety tą sprawą osobistą) u Ciebie w porządku. Twoje zniknięcie było naprawdę zagadkowe.
    Jesli chodzi o Twojego bloga, to można odzyskać na pewno część wpisów, jeśli nie wszystkie poprzez google. Po wpisaniu w google „asymetriainformacji” pokazują się linki do poszczególnych artykułów i tam wystarczy nacisnąć na przycisk „kopia” i jest dostęp do poszczególnych tekstów, co sama w wielkiej radości odkryłam 🙂

  5. @Marcus!

    Dziadu jeden! 😉 To ja się martwię, a Ty sobie „wakacjujesz”! Ech… No, dobrze, żeś cały i zdrowy chłopie. Ufoki nie dały rady! 🙂 Twój blog jest cały czas dostępny w archiwum google, ale spróbuj się zalogować, tak jak sugeruje Astromaria, jeżeli oczywiście loginy i hasła, pozostały niezmienione, a być może uda Ci się odzyskać w prosty sposób całą treść. Jeżeli jednak założysz nowy blog, to pamiętaj, że administrując witryną, możesz zawsze dokonywać eksportu całej treści w zakładce „Narzędzia”. Innym, dobrym rozwiązaniem jest rozszerzenie do FF o nazwie Scrapbook, które kopiuje całą zawartość określonej strony na Twój dysk. Zatem, czekam na Twój powrót do sieci i życzę powodzenia. Dobrze, że jesteś już na „miejscu”. 😉

    @Eliszka

    Cały czas zbieram się, żeby napisać do Ciebie mejla i skomentować moją historię w wątku o Bruno, ale nieustannie zachodzą zmiany, które chciałbym również zrelacjonować, stąd moja zwłoka… Cieszę się, że pamiętasz o mnie. 🙂 Moje porównanie ze słowami Jezusa, miało mieć wydźwięk identyczny z tym, jaki wygłosiła kiedyś Astromaria, czyli sprzeciwu, wobec pogardzania naszymi prawami do życia, poprzez oddawanie zgwałconej córki gwałcicielowi, w ramach nadstawiania drugiego policzka. Domyślam się, że wiem o jakiej, własnej interpretacji słów Jezusa myślisz… 😉 Może zbyt uprościłem to porównanie. Niedługo skrobnę kilka zdań do Ciebie… Zdrówka! 🙂

    @Astromaria

    Prześlij mi proszę adres kontaktowy do Marcusa. Dziękuję z góry.

    P.S. Dziś spaliłem tylko 1 papierosa (w normalnym dniu 40) i został mi 1, którego już raczej nie zapalę. Zrobiłem „zjazd” ilościowy, według wymyślonego sposobu, mianowicie paczkę papierosów (20 sztuk), podzieliłem na części dla kolejnych dni: 8, 6, 4, 2. Dziś jest dzień dla tych dwóch, ale mam zamiar wytrwać i zatrzymać ostatniego papierosa na pamiątkę. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to od jutra przestanę palić całkowicie. Trzymajcie kciuki. Pozdrawiam. 🙂

  6. ****************************************
    ad 47 Marcus
    To zabawne…nie znam Ciebie Marcus, nie widziałam Twojego bloga , ale to co piszesz o losie swojegogo bloga czyli o skasowaniu przez osobę która znała hasła i deklarowała lojalność – jest dokładnie tym samym co spotkało mnie… Mojego pierwszego bloga skasował niejaki Miziaforum… to tylko pokazuje priorytety takiego człowieka – którymi nie są np.informowanie ludzi , a ważniejsza jest prywata, ego i osobiste chciejstwo…O kolejnych groźbach szkoda pisać… Nie wspominam już o zniszczeniu naszego czasu, pracy, wysiłku i energii poświęconych na stworzenie takiego bloga… Ale koincydencja… 🙂
    Pozdrawiam Ciebie i życzę, żeby odbudowa i rewitalizacja poszły sprawnie i szybko – ja też odzyskałam część artów z kopii, ale reszta zniknęła…

  7. @Bazarchandel

    Korzystając z już rozpoczętego offtopu, chciałem CI uprzejmie zwrócić uwagę na typografię Twojej strony www. Jest koszmarnie sformatowana i czytanie, a nawet samo jej przeglądanie jest wielką udręką. Nie dość, że używasz kontrastowych kolorów dla czarnego tła, to bawisz się wielkościami fontów i ich krojami. Takie podejście do tekstu, może skończyć się jedynie katastrofą w postaci zmęczonych oczu Twoich czytelników i rychłego opuszczenia strony… 😉

    Piszesz o ważnych rzeczach, które przedstawiasz w groteskowy sposób, a to na pewno nie będzie pomagało w krzewieniu wiedzy i wiarygodności. O ile ja przymknę oko na formę, to kto inny czmychnie z Twojej strony szybciutko. Dobra rada: użyj fontu bezszeryfowego, na przykład Ariala, w kolorze białym z nasyceniem 15% czarnego, żeby nie walił po oczach jak żarówa i nadawaj hierarchię swoim treściom, tylko i wyłącznie odpowiednimi wielkościami fontów w tytułach, nagłówka, itp. Wykrzykniki sobie podaruj… Zaufaj mi. 😉 Pzdr

  8. Do tego, co napisał TheEndi dodam jeszcze: nie używaj capslocka, bo to ludzi odpycha i utrudnia czytanie. Podaruj sobie nie tylko wykrzykniki, ale i te długie linie kropek.

  9. *************************

    Czyli uważacie, że czarne tło jest gorsze ???
    Męczy oczy ? Nie wiedziałam, mogę zmienić na białe. Ten motyw wybrałam bo jest szeroki tekst…
    Bezszeryfowy font ??? 🙂 a co to jest ???
    Boże, jakieś duże zmiany mnie czekają…….
    ALE JA WŁAŚNIE CHCE, ŻEBY TE TEKSTY WALIŁY PO OCZACH, PO MÓZGACH…….PRZECIEŻ INACZEJ NIE DOJDZIE, to info trzeba wciskać w śpiące mózgi…….mogę zmienić na białe tło, ale kolory zostawiam na 200 %…..i kursywę……i podkreślenia………
    I dlaczego nie lubicie capslock ??? ale macie zachcianki…..jak ciężarne….

    Astromaria
    Miziaforum udostępnił mi swojego starego bloga z którego sporadycznie korzystał – to był taki jego alias…..on lubi aliasy…..
    Wobec tego wszystko znał, nawet więcej ode mnie bo konto, login, hasła itp… i zwyczajnie skasował….ot i Mizia……..Najpierw zmusza do pisania, namawia do blogowania – bo ja mam za dużo info na jego bloga – a potem szast – i kasacja-dekapitacja… No i jego szczególnie drażni kwestia Niemiec, historii stosunków polsko-niemieckich i postaci Piłsudkiego – tego drania i zdrajcy – wiecznie podtrzymuje ten chazarski i masoński mit i pokazuje jako ocalenie narodu….więc na starym blogu wmalowałam 2 teksty – pierwszy o całej politycznej i agenturalnej działalności Piłsudskiego, o jego służbie dla Germanii, Austrii i Japonii aż do śmierci, a drugi o jego życiu prywatnym – kilku żonach i tuzinach kochanek, których nawet nie wahał sie mordować……..tak jak swoich wrogów mordował, i przyjaciół też – np gen. Rozwadowski…….
    No i Mizia dostał szału………bo mu zgruchotałam linię propagandy…..ze swojego bloga stale kasuje moje komentarze odnośnie Piłsudkiego, Bismarcka, Niemiec i plucia na Polskę i Polaków – co mnie doprowadza do szału !!!!!!!!!!!, zresztą przestałam już u niego pisać…
    To konto też jest założone przez niego i na jego pocztę, ale zmieniłam hasło do samego bloga…nie wiem czy to wystarczy do ochrony, bo już mi groził że zamknie.

    Postaram się dostosować do uwag……ciężko będzie………sami widzicie……..JA TAK LUBIĘ CAPSLOCK 🙂
    Dziękuję za obiektywną poradę ! 🙂

  10. Dzięki wszystkim za dobre słowa. Jednak dwa razy do tej samej rzeki nie chce wchodzić, choć część materiałów może odzyskam. Ale wole tworzyć niż odtwarzać. Jak wszystko bedzie OK! to jutro premiera, oczywiście wrzuce linka. Pozdrawiam.

  11. @Bazarchandel

    …może po prostu załóż nowy blog i przestań pływać w tej, negatywnej energii, która może Ci jedynie zaszkodzić (w kontekście Twoich perypetii)…

    Poruszyłem kwestie typografii, ponieważ jestem z tak zwanej branży i kumam zagadnienia, związanie z użytecznością stron www. Poza tym, jest takie powiedzenie, iż „krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje”. Na Twoim blogu, ryczy całe stado… 😉 Font bezszeryfowy to font o prostym kroju, który jest bardziej czytelny. Trochę przydatnej teorii. Zrobisz oczywiście jak zechcesz…

    Pozdrawiam.
    Ciężarny. 😉

  12. @ TheEndi: zaciążyłes???? O rany!

    @ Bazarchandel: dziwne kombinacje, przecież na WordPress można założyć bloga bez niczyjej łaski. Po co brać czyjś alias, skoro można mieć nowiutki, czyściutki i zupełnie własny blog?

    I rada dla wszystkich: żeby uniknąć molestowania w sprawie podania hasła należy ściągnąć program do generowania i zapamiętywania haseł (ja mam dwa: KeePass i LastPass) i stworzyć hasło nie do zapamiętania, mające 30 znaków, w tym małe i duże litery, cyfry oraz różne inne „chińskie paragrafy”. Ty nie pamiętasz hasła, a osoba, która cię o nie prosi za Boga go nie zapamięta, ani nawet nie zapisze, bo prędzej od tego dostanie świra. KeePass tworzy i zapamiętuje hasła, a żeby się do niego dostać trzeba wpisać hasło. LastPass zapamiętuje hasła i automatycznie loguje do wszystkich stron, blogów itp., których się używa. Też można go zabezpieczyć hasłem.

  13. ****************************
    🙂
    ok TheEndi
    skoro jesteś z branży – to coś w tym musi być – znaczy muszę się dostosować…chociaż trochę…
    na początek zmniejszę to stado czyli czcionkę, i rozumiem że kursywa jest ciężkostrawna ?
    Może to wynika z tego, że mam w głowie skalę i ciężar gatunkowy różnych strasznych rzeczy, a ludzie tak ciężko wchłaniają wiadomości, wolno je przetwarzają, a na koniec i tak nie ma pewności czy będzie dobry efekt, czy nie pójdą pod nóż………TO FRUSTRUJE JAK CHOLERA !!!

    Co do nowego bloga – jak sobie pomyślę o odtwarzaniu wszystkiego od nowa……..
    Ja się zwyczajnie odcięłam – mentalnie i energetycznie od ojca założyciela, nie będę kopać się z koniem, nie kolekcjonuję wrogów, nie mam na to ani czasu, ani ochoty i nie podnieca mnie to jak niektórych.
    Teraz jest jak jest…mam nadzieję, że mi go nie skasuje.

    Bardzo dziękuję za fachowe wskazówki, wykorzystam.
    Też pozdrawiam 🙂

  14. dla innych przestroga – nie dawać chaseł nigdy i nikomu – a jak pani bazar prosiła o dostep do miziaforum – cała historia i było prawie prawie –
    – to było pierwszy i ostatni raz jak podałem kontakt do siebie na pocztę i sie zaczeło .

  15. Boszzz, ludzie, czy wy stale musicie się kłócić? Jak nie z bazarchandel to z Jeremiaszem, po co wam to? Kłóćcie się do woli, ale nie u mnie. Więcej waszych potyczek nie będę zatwierdzać.

  16. @ Miziaforum i bazarchandel

    Czytelności blogów oraz postów najbardziej sprzyja znajomość zasad gramatyki i ortografii, choćby w podstawowym, szkolnym wydaniu. Jest coś takiego jak netykieta i ja bym wolał, żeby do tego się stosować. Wiecie, spacje po przecinkach i kropkach, niepisanie CAPSLOCKIEM, no i nienadużywanie tak zwanych wielokropków i wykrzykników. To, że kogoś ponoszą emocje przy pisaniu, można wyrazić w dosadnym stylu i w ostrym języku, nie trzeba od razu zaznaczać tego w formie tekstu.

    No i odnośnie tego, co mówi Maya: te wasze kłótnie rozwiązujcie może między sobą, bo nie nam rozsądzać racje.

  17. Intryguje mnie pewna zagadka: dlaczego wy wszyscy troje (Mizia, Jeremiasz i Bazarchandel) jesteście tak bardzo do siebie podobni? Robicie te same straszliwe błędy ortograficzne, piszecie capslokiem, z wykrzyknikami, kropkami i na kolorowo i ciągle się kłócicie? Czy wy przypadkiem nie jesteście trojaczkami jednojajowymi?

  18. @Bazarchandel

    Kursywa jest w zasadzie zarezerwowana dla oznaczania cytatów i choć nie jest to determinująca reguła, to jednak żelazna zasada. Używając tak różnych krojów, kolorów i formatów tekstu, powodujesz, że traci on drastycznie na czytelności, że o mękach zmysłów nie wspomnę. O jakiejkolwiek estetyce możesz zapomnieć… Diabeł ZAWSZE tkwi w szczegółach… 😉

  19. A może jesteście jedną osobą, wydelegowaną do robienia na innych blogach rozpieprzu? 🙂

  20. Kochani! Koniec gadek nie na temat. Tutuł tej notki brzmi „Ratuj pszczoły, podpisz petycję”.

    Od tej chwili WSZYSTKIE KOMENTARZE NIE NA TEMAT BĘDĄ KASOWANE!!!!

  21. Pingback: Depopulacja głodem? « Vademecum Poliszynela

  22. Kochani
    – zmobilizujmy kogo się da, bo jeszcze brakuje ok. 100 tysięcy podpisów pod petycją w sprawie ratowania pszczół.
    To jest petycja międzynarodowa, warto uruchomić znajomych nawet z antypodów.

  23. Pingback: Depopulacja głodem? « Dziennik gajowego Maruchy

  24. Nordzom
    z tego co zauważyłam brakuje znacznie więcej podpisów…

  25. Czyli to Bayer jest odpowiedzialny za wymieranie przczół?
    Wiem że to tu pisze ale chce się upewnić.

  26. Byłam teraz na wsi przez tydzień i przez ten tydzień szukałam pszczół. Przez cały ten czas widziałam 2 pszczoły (słownie: dwie sztuki)!!! W ogrodzie, gdzie pełno kwiatów i ziół, na łące – latają trzmiele, motylki, różne osowate a PSZCZÓŁ NIE MA!!!!

  27. Lipy tak pięknie pachniały, ale pszczół nie widziałam. Zawsze w czasie kwitnienia lip było słychać wokół głośne bzyczenie, a w tym roku cisza!

  28. A czy zwróciłaś uwagę na to, że liście kwitnących lip, a także trawa i ziemia pod drzewami, były pokryte jakąś błyszczącą substancją? Z początku myślałam, że to spadź, ale zaczęłam oglądać z bliska gałęzie i liście i nie znalazłam śladu mszyc. Doszłam do wniosku, że to jest po prostu nektar wypływający z kwiatów, a niezebrany przez pszczoły. Po przekwitnięciu ta błyszcząca substancja już się na drzewach nie pojawiła. Gdyby to była spadź, to liście błyszczałyby nadal.

  29. Lipy naprawdę dają czadu! Są niesamowicie słodkie w zapachu i zawsze mi się kojarzą z pszczołami. Wspomnienia z dzieciństwa. Niestety, tak jak u Ciebie AstroMario, nie tym razem. Teraz brakuje na nich pszczół.

    Dziś widziałem trzmiele w parku na już ledwo kwitnących krzakach wydających owoce w postaci tzw. „białych kulek” (prawie zawiązane – może to jest jaśmin?). W zasadzie to kwiaty tego krzewu są teraz w fazie wygasającej ale mogę powiedzieć że widok około 10(!) trzmieli na tym krzaku wprawił mnie w podziw, osłupienie i zadziwienie. Pszczół niestety nie widziałem. Było kilka os szukających coś pod liśćmi ale na nich się nie „znam”.

    W każdym razie lipa to nie taka „lipa” jak wielu nam się wydaje.
    Co prawda drzewo z niej nie jest zbyt trwałe ale pszczoły mają na niej niesamowite używanie i pożytek który i nam przynosi korzyść w postaci wielu ton miodu.

  30. Tak sie składa ,ze mam w rodzinie pszczelarza ,przy najblizszej okazji popytam wiecej na ten temat..
    Faktem jest ,ze kiedys nie trzeba było ,zadnej chemii do przetrwania pszczół ,ale zjawiły sie dziwne choroby i teraz zaden rój nie przezyje bez ,, pomocy ” koncernów chemicznych..
    Najgorszym wrogiem jest varroza ,ohydny,, kleszcz ”na odwłoku pszczoły ,ciekawa jestem ,który pszczelarz dochowuje kwarantanny po dodaniu chemii do ula..

    Od wielu lat spozywamy biologiczny miód ,i dlatego dość łatwo odrózniam podrabiany miód ,który jest sprzedawany na rynku.

  31. @ Duke Nukem: oj, widzę, że na roślinkach to ty się znasz jak kura na pieprzu! Czym prędzej kup sobie jakieś podręczniki, bo już niedługo będziesz się musiał żywić tym, co znajdziesz w lesie. Te białe kulki to śnieguliczki, a jaśmin to cudownie pachnący krzew, który kwitnie na przełomie maja i czerwca.

  32. @Astromaria

    Ty się tu nie wymandrzaj waćpanno, bo te białe kulki, to po prostu białe kulki z dzieciństwa, którymi obrzucałem się z rówieśnikami… 😉

    Mam na trawniku sporo koniczyny i kiedy kwitnie, to jest u mnie dużo trzmieli, które nawet przepraszam, że im zabieram kwiatki. 😉 Natomiast pszczoły, zaobserwowałem w tym roku w liczbie: sztuk 1!

  33. Pszczoła, sztuk 1, wpadła mi miesiąc temu przez okno, więc na własne oczy widziałam, że żyje jeszcze na tym świecie pszczoła, przynajmniej sztuk 1. Zawsze lepiej to niż 0. Trzmiel z kolei wpadł wczesną wiosną na werandę domu mojego byłego i cała rodzina się zbiegła, żeby go podziwiać, bo był wielki i piękny.

  34. Jestem w tej chwili na wybrzeżu i mnóstwo tu lip. Ku mojej radości widzę tu pszczoły i słyszę je 🙂 Ale u mnie już niestety ich nie ma, a jeśli są to w ilościach niewielkich.

  35. Znalazłam u doktora Różańskiego coś ciekawego o śnieguliczce: http://rozanski.li/?p=640

    W dzieciństwie bawiłyśmy się z siostrą w „wybuchanie” owoców śnieguliczki. Jak się je nadepnie pękają z takim fajnym pyknięciem.

  36. Wypytałam swojego pszczelarza rodzinnego jak to jest z tymi pszczołami,czy to histeria ogólna czy fakt,ze coraz mniej tych cudownych owadów,otóz twierdzi to samo ,podsumowała nasza mądra Astromaria ,drastycznie spada populacja ,i roje sa coraz słabsze..a wiaze sie to z tym ,ze całe rolnictwo ,,jedzie ‚ na ciezkiej chemii,jak ma odróznic biedna pszczólka ,ze to wszystko co zbiera to trucizna i dla miodu i dla niej..jest tez mniej kwiatów,to co juz gdzies pisałam ,moda na tuje i strzyzone trawniki..mało sadów ,no i biedne pszczółki mają coraz wiecej chorób ,czy to przywleczonych czy tez specjalnie sie je zaraża – infekuje ,mysle ,ze to drugie ..
    Moj pszczelarz ma swoje ule w starym parku ,nigdy nie nastawiał sie na max zysku ,gdyz to pszelarstwo było traktowane jako hobby,jak twierdzi praca z pszczołami to wielka frajda ,czyste ,pachnace miodem propolisem ,woskiem ,no i ten boski szum ,który jak twierdzi wyleczył go z wielkiej depresji..
    Pod koniec tygodnia ,bede jescze konferowała z nim ,wiec mam nadzieje ,ze jescze napisze o naszych kochanych pszczólkach..
    Akcje naj najbardziej popieram ..ratujmy pszczoły..uczmy sie od nich wielkiej pracowitości organizacji pracy..

  37. @LogoPedant
    Zobacz to:
    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110523/NEWS01/882348087
    Mnie rolnicy mówili, że głównie sypią na rzepak, nie przestrzegają warunków jakie zawarte są na środkach. Sypią w dzień, zamiast pod wieczór kiedy pszczóły są w ulach. A ostatnio używają środków o przedłużonym działaniu, które są w Uni zakazane.
    A GMO rzepak jest szkodliwy z chemikaliami i bez. Niestety sieją go już w Polsce.

  38. Bayer to firma, która produkowała „leki” dla doktora Mengele w Auschwitz. To do cna faszystowska firma, której celem jest ludobójstwo!

    Jeśli ktoś sądzi, że skutki działania środków ochrony roślin i skutki działania GMO nie są przebadane, to jest w wielkim, wręcz śmiertelnym błędzie!!!

    Zarówno środki zabójcze dla pszczół, jak i GMO są bardzo dokładnie przebadane, a ich mordercze skutki są znane – one takie są, bo takie miały być!

    GMO jest narzędziem ludobójstwa! GMO powoduje bezpłodność, nowotwory i deformacje płodów – taki był cel twórców tego wynalazku i został osiągnięty – pełny sukces.

    Einstein powiedział, że bez pszczół ludzkość ma przed sobą tylko 4 lata istnienia. Ten pszczelarz mówi to samo: za 4 lata ludzkość czeka wielki głód!

    To był cel ludobójców i został osiągnięty!

    Co więcej – ten środek działa na system nerwowy owadów, powodując ich dezorientację. Chyba nie muszę pisać, że my też mamy system nerwowy! Jeszcze rok lub 10 lat i nasze mózgi również doznają skutków działania tego środka. Staniemy się gatunkiem totalnie zdezorientowanym, a wtedy każdy pasterz nas pokieruje jak zechce. Właściwie to już nami kieruje – czy ktoś tego nie widzi?

    Kiedyś powiedziałam mojemu synowi, że politycy to …….., a on na to, że gdyby nie politycy rządziłyby nami mafie. Lekko mnie zatkało, że facet jest aż tak ślepy – jak można nie widzieć, że przecież rządzą nami mafie? Politycy to mafia! Tak samo służba zdrowia. I wszystko, co ma związek z władzą dowolnego rodzaju.

    Ale nie załamujmy się. Ja wierzę w człowieka. Mimo wszystko! Kiedy się ogląda taki program jak Uwaga! o lobbowaniu za GMO widać, że nawet w rządzie są ludzie. To człowieczeństwo uratowało nas w czasie rzekomej pandemii świńskiej grypy. Lekarze odmówili szczepienia ludzi, a urzędnicy państwowi ujawniali różne tajne dokumenty, wrzucając je do Internetu. Z GMO jest podobnie. To politycy poszczególnych państw zadecydowali o wprowadzeniu zakazu upraw. Jak widać nasi byli politycy, tacy jak Janusz Wojciechowski czy Krzysztof Ardanowski (były wiceminister rolnictwa), naukowcy z SGGW (chyba wszyscy) oraz uczciwi lekarze też są przeciw GMO. Dlatego sądzę, że tak czy inaczej GMO zostanie z Polski przepędzone.

    Gorzej z pszczołami. Z tego co wiem, kiedy zrobił się szum wokół chemikaliów Bayer’a Bayer zareagował i rzucił na rynek inny środek. Problem tylko taki, że jego główny składnik stanowi w dalszym ciągu ta trucizna zabójcza dla pszczół.

  39. Cóż AstroMario, nie każdy jest takim botanikiem jak Ty. Otóż ten krzak kwitł jak mówisz a moje pytanie („może”) nie jest twierdzeniem TYLKO pytaniem. Zatem dziękuję za odpowiedź.

Proszę się nie awanturować z powodu moderacji - patrz: strona "Komentowanie bloga" (na górze). Wolną dyskusję prowadzimy w Hyde Parku, a o zdrowiu w Zdrowotnym Hyde Parku.

