Twórzmy wspólnie bloga na Posterous

Poeksperymentowałam z różnymi mikroblogami i innymi wynalazkami i dzięki Moon odkryłam Posterous. Jest to fajne miejsce, gdzie można wrzucać wszystkie znalezione w sieci ciekawe wiadomości, filmy, linki itp. Jeśli ktoś znalazł coś, co warto opublikować, a co nie pasuje to do komentarzy w blogu lub do nich pasuje, ale warto to wyeksponować nie tylko w komentarzach, może to wrzucić na Posterous. Chętni do tej działalności proszeni są o zgłaszanie się. Dopiszę tam Wasze adresy mailowe i będziecie mogli publikować.

Publikowanie jest proste. Wysyłacie maila na adres post@posterous.com. Tytuł maila staje się tytułem notki, a jego treść notką. W mailu mogą być linki i filmy z YouTube, Dailymotion, Vimeo itp., muzyka, zdjęcia i wszystko co tylko można znaleźć w sieci. System sam wykryje co i jak i zamieni to na film lub mp3. Można to potem edytować i dodawać tagi. Będzie to nasza skarbnica wiedzy z różnych dziedzin. W komentarzach można dać link do całości zamieszczonej na Posterous.

Są chętni? Jeśli tak, to zapraszam.

38 myśli nt. „Twórzmy wspólnie bloga na Posterous

  1. Dodani chyba dostali komunikat (tak się domyślam) od Posterous, że są na liście autorów. Mam nadzieję, że zgromadzimy fajne materiały, z których wszyscy będziemy korzystać.

  2. @Astromaria
    Dzięki za dodanie. Teraz to mogę sobie przed nikiem dopisać red. i jak to dumnie brzmi… 😉
    Mam tylko jedną małą prośbę, bo dostałem powiadomienie o dodaniu przez Ciebie newsa i myślę, że jeśli miałbym otrzymywać mejla za każdym razem, kiedy ktoś zamieści nowy artykuł, to sama rozumiesz… Da się być redaktorem, ale zniknąć z listy newsletterowej? Z góry dzięki…

  3. Wyłączyłam funkcję powiadamiania, ale niestety o ile widzę to działa nieco totalitarnie: albo wszyscy, albo nikt. Tak więc teraz nikt nie będzie dostawał powiadomień, więc sami musicie zaglądać na stronę, żeby sprawdzić co się dzieje.

    Oczywiście, proszę o rozwagę i wrzucanie tam tylko naprawdę fajnych rzeczy.

  4. Prawdopodobnie każdy dodany otrzymuje taki mail jak poniżej, ale ponieważ wyłączyłam powiadomienia, być może nikt go więcej nie dostanie, dlatego zamieszczam tu jego treść:

    You can now post to our shared group blog, astromaria’s posterous.

    I’ve added your email address to the site so anytime you email post@astromaria.posterous.com, you’ll see it online at http://astromaria.posterous.com. The subject of your email becomes the title of your post, and the body and attachments of the email become the content of your post.

    You can post text, photos, music, video, documents and all kinds of files, emailing it to post@astromaria.posterous.com. Try it now.

    Yours,
    astromaria

  5. PS. Jeśli w komentarzach dajecie duże fragmenty skopiowane z różnych źródeł i są to ważne rzeczy, proponuję wrzucać to również w postaci notki na Posterous.

  6. Ja oczywiscie juz sie rozpanoszylem na dobre na Posterous. Ale dzisiaj rano do pracy i matrix od nowa.

  7. Tak – dostałem automatyczne powiadomienie…wszystko gra – dzięki…:)

  8. Hehe, nie ujawnię, jaki jest ten adres, ale naprawdę jest suuuper śmieszny 😛 dlatego podejrzewam, że jest lipny.

  9. Ano, nie podaję bo wiadomo, spamboty itp. 🙂 Ale pamiętałem, że masz mojego maila w bazie. 🙂 Jak nie masz, napisz na gg.

  10. Spamboty działają. To fakt. Kilka dni temu, poprzez Twój blog byłem atakowany pishingiem, co mój Kacper wykrył, ale mój mejl już mój spamboty sobie wykradły i teraz dostaję dużą liczbę spamu na skrzynkę. Cóż zrobić? Najlepiej założyć jakiegoś „śmieciowego” mejla i tam je odsyłać… 😉

  11. Bardzo dobry pomysł. Trzeba mieć inny adres do poważnej korespondencji, a inny do rejestrowania się w różnych portalach. Ja mam kilka adresów: prywatny, służbowy, blogowy, do rejestracji itp.

  12. DO REDAKTORÓW: Nie zapominajcie o tytułach notek. Tagi też się przydają, bo dzięki nim można znaleźć to, czego się szuka. No i oprócz samego linku dawajcie przynajmniej fragment tekstu.

  13. Nie wiem, czy wy możecie edytować to, co wrzuciliście. Sprawdźcie to: po wysłaniu wpisu na serwer najedźcie myszą na tytuł. Powinny się tam pokazać linki: „Edit”, „Delete”, „Tag” i „Autopost”. Trzeba kliknąć „Tag” i wpisać tagi. Jeśli wy nie macie takich opcji, to ja sama będę tagować.

  14. W wiadomości zwrotnej, potwierdzającej załadowanie postu jest link do jego edycji (formatowania tekstu) lub usunięcia, ale otagować go z tego poziomu nie można. Próbowałem również na posterous, wybierając z menu listę moich postów, ale wyświetla mi się jedynie tytuł: „theendi’s posterous” i nic poza nim (pusta strona). Dziwne, bo w podpisie pod każdym postem widnieję. Hmm… Zagwostka… Pierwszy swój post dodawałem przed moją rejestracją na posterous, a drugi już po, ale w obu przypadkach, nie byłem wtedy zalogowany. Może to jest przyczyna?

  15. No dobra. Otagować, otagowałem, ale tagi nie znajdująsię na liście głównej, a jakiejś wewnętrznej, która pokazuje się po przejściu na mój wpis lub bloga…

  16. Jak rozumiem, każdy z autorów, może dodawać tagi do własnej listy. Sprawdź proszę w takim razie, czy jest możliwość umieszczania ich także na liście głównej?

  17. Nie wiem dlaczego te tagi nie zostały dopisane do listy. W takim razie wy tagujcie jak uważacie, a ja później otaguję to jeszcze raz jako administrator i wtedy tagi będą na liście.

  18. Nie wiem kto to zrobil ale wielkie dzieki, to jest zajebiste!!!!!!!!

  19. @Astromaria?
    Czy nie umieszczam na posterous zbyt dużo informacji? Może wyobrażałaś to sobie inaczej?

    Myślę również, że dobrym rozwiązaniem, byłoby skracanie długich tekstów wpisów z możliwością rozwinięcia, typu „czytaj dalej”, „zobacz całość”, itd., ale nie wiem, czy to jest w tym systemie możliwe… Teraz, jak czytelnik trafi na „tasiemca”, może go to zniechęcić… Uznałem, że podzielę się moimi spostrzeżeniami… 😉

  20. Hehe, ja wrzucam więcej. To ma być takie miejsce, gdzie będą zgromadzone różne ciekawe informacje. Nie o wszystkim chce mi się pisać w blogu, bo o pewnych sprawach napisali już WSZYSCY, ale warto wiedzieć co w sieci piszczy. I dlatego mamy Posterous, czyli notatki, filmy, ciekawostki itp.

    Uwaga techniczna: jeśli wrzucacie wideo, dawajcie tylko link do filmu, a nie player. Tu wszystko dzieje się automatycznie, system sam rozpoznaje co to jest i zamieszcza film jako film.

    Opcji skracania tekstów nie widziałam, chyba nie ma, więc niestety tasiemce wyświetlają się w całości.

  21. @Astromaria
    Sprawdź proszę, czy jest możliwość ustawienia określonej liczby newsów na blogu (np: 10 na stronie)? Dałoby to możliwość skrócenia informacji, które ładują się i wyświetlają jednocześnie po wejściu na blog, który ładuje się jak stara kobyła do stajni;) , choć mam spore łącze, ale co czytelnikami o mniejszej prędkości netu…? Dzięki z góry…

  22. Chyba mnie ma takiej opcji. Przeszukałam wszystkie „Settings” i przeczytałam FAQ i nie znalazłam. Teraz jest 10 newsów na stronie, ale jak zrobić, żeby było mniej to nie wiem, chyba że napiszesz do nich i wymusisz taką opcję…

  23. Kochani, zamieszczajcie teksty w całości, a oprócz tego link do źródła. Chodzi o to, że niektóre teksty znikają z sieci (szczególnie z onetu). Podejrzewam, że robione to jest celowo: wprawdzie pokażemy wam, jak wygląda parszywa prawda, ale ta prawda będzie dostępna tylko przez chwilkę.

  24. Drodzy blogowicze, prośba: kiedy wysyłacie notkę mailem, pamiętajcie o jej tytule!!! Tytuł maila jest tytułem notki. Notki bez tytułu są dla mnie kłopotliwe, bo muszę je potem edytować. Tagi też by się przydały.

Nie mam żadnego wpływu na moderację, więc proszę się nie awanturować w tej sprawie - patrz: strona "Komentowanie bloga" (na górze). Wolną dyskusję prowadzimy w Hyde Parku, a o zdrowiu w Zdrowotnym Hyde Parku.

