Tolerancja na religijny spam

Przeniesione ze starego bloga (2006-05-08 16:03:58)

Zdumiewająco często znajduję w swojej Księdze Gości lub w skrzynce mailowej popisy średniowiecznej, bardzo napastliwej nietolerancji religijnej. W sumie nic takiego, normalka można by rzec. Perfidia jednak polega na tym, że kiedy próbuję ich przegonić lub odpierać atak wyjaśniając, że przysługują mi prawa konstytucyjne do posiadania własnych wierzeń i przekonań dowiaduję się, że jestem… nietolerancyjna!

Niedawno pewna damulka przekonywała mnie, że gdybym była osobą tolerancyjną, to czytałabym wpychane do mojej skrzynki mailowej (absolutnie przeze mnie nie zamawiane!) pisma kościelnych oszołomów pokroju ojczulka Verlinde. A skoro je wyrzucam i nazywam spamem daję tym samym dowód na to, że tej tolerancji nie posiadam.

Dziś z kolei pewna słuchaczka wiadomej stacji radiowej napisała do mnie tak: „Zastanawiam się czy nietolerancja pomaga Pani w poznawaniu ludzi i w astrologicznym doradztwie?” Odpowiedziałam: „Przejawy nietolerancji, wręcz fanatycznej nienawiści otrzymuję niemal każdego dnia. Jak dotąd nie znalazłam skutecznego sposobu, żeby się przed nią jakoś zabezpieczyć. Rzecz jasna żaden z tych inkwizytorów nie prosi o moją pomoc, raczej to oni proponują mi swoją pomoc, która polega na propozycji usmażenia mnie żywcem na stosie. Pani ma chyba jakieś problemy z logicznym myśleniem, skoro myli pani skutki z przyczynami, agresora nazywając ofiarą, a ofiarę napastnikiem. Powtarzam raz jeszcze – to nie ja atakuję, to oni atakują mnie i to ja jestem ofiarą ich nietolerancji”.

W dalszej części korespondencji znalazłam takie oto pytanie: „Czy doradza Pani tylko wybranym – wyznawcom New Age?” Moja odpowiedź: „Nie znam żadnych wyznawców New Age, ale rzeczywiście pracuję wyłącznie z ludźmi świadomymi i pragnącymi pracować nad sobą. Ludziom zapiekłym w złości i nienawiści nie potrafię pomóc. Ja się nikomu nie narzucam, nikogo nie zmuszam do przyjęcia mojej pomocy, pomagam tylko tym, którzy sami poproszą. Krzyżowcy o tę pomoc nigdy nie proszą, bo nie chcą się zmienić. Oni są dumni z tego, że są tacy źli i wierzą w to, że fanatyzm ich zbawi”.

Ta pani najwyraźniej zapomniała, że katolicy mają zakaz korzystania z usług astrologów, więc odmawiając im pomocy oddaję im przysługę, dbając o to, żeby za sprawą szatańskiego okultyzmu nie trafili do piekła.

Dalszy ciąg to prawdziwe kuriozum: „Jeśli ma Pani odrobinkę cywilnej odwagi i jeśli JEST Pani astrologiem – będę miała odpowiedż. Brak odpowiedzi też będzie odpowiedzią”. To mi cuchnie jakimiś toksycznymi chwytami psychologicznymi poniżej pasa, ale co się za tymi słowami kryje naprawdę nawet nie chce mi się dociekać. W pierwszej chwili chciałam tego śmiecia wyrzucić do kosza, bo tylko na to w moim przekonaniu zasługiwał, ale skoro sama się tego domagała, do dostała odpowiedź. Przykro mi, że wielce skorpioniastą, ale to nie ja zaczęłam… „Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie”.

Ufff… tak właśnie wyglądają moje potyczki z moherowymi beretami (nawet nie przypuszczałam, że mohery zajmują się astrologią). Zero logiki, brak samokrytycyzmu i niezdolność do refleksji. Ale ten list i tak jest arcydziełem, bo przynajmniej udało mi się zrozumieć o co chodzi. Większość pisze tak bełkotliwie, pretensjonalnie i z taką ilością „ortografów” i literówek, że żadną miarą nie da się tego rozszyfrować.

P.S. Wczoraj zauważyłam, że mohery opanowują wciąż nowe metody walki i doskonalą stare. Słuchałam audycji, w której ważnym elementem są wypowiedzi słuchaczy i ich komentarze „na żywo”. Oczywiście, jeśli ktoś używa „brzydkich wyrazów” lub jego wypowiedź jest chamska jest po prostu rozłączany. Żeby więc uniknąć ryzyka takiego rozłączenia sprytne paniusie wykrzykiwały szybko jedno krótkie, napastliwe zdanie i rzucały słuchawką. To zdarzyło się nie raz i nie dwa, to było stałym przerywnikiem programu, który w sumie trwał 3 godziny.

Jedna myśl nt. „Tolerancja na religijny spam

  1. Komentarze przeniesione ze starego bloga:

    astromaria 2006-05-10 13:17:56 82.160.202.242

    Ten pomysł z chłostą wraca co jakiś czas jak bumenrang wraz z rządami prawicy. To nie jest nowe, bo już było proponowane kilka razy, nie tylko w szkołach, ale również jako kara za łamanie przepisów drogowych lub prawa. Biblia naucza, że ten, kto kocha swojego syna nie żałuje mu rózgi. Nic więc dziwnego, że ci, dla których Biblia jest ostatecznym autorytetem będą promować takie wychowanie. Ciekawe, że do kamieniowania i palenia żywcem nie zachęcają, chociaż to również jest zalecane przez tę świętą księgę. Czyżby nawet dla fanatyków było to zbyt drastyczne? Ja mam taką teorię: w świecie musi panować równowaga (homeostaza). Dotyczy to również ideologii. Jeśli gdzieś w świecie dana ideologia zostanie odrzucona, w innym miejscu musi się zagęścić. Tak jest z katolicyzmem. Świat zachodu odebrał religii władzę, więc religia zagęściła się w naszym grajdołku i tu próbuje rządzić. Ale dni tych rządów są już policzone, to ostatnie drgawki konającego.

    msan 2006-05-10 09:34:01 62.29.134.2

    też wyprowadzają mnie z równowagi tego rodzaju prowokacje. Np. radny z mojego miasta, którego dażyłem pewnym szacunkiem, zaproponował kilka dni temu żeby do szkół wróciła chłosta. Temat został podchwycony przez media. W pierwszym momencie opadły mi ręce, nawet przeraziłem się, miarka się przelała. Po chwili jednak uświadomiłem sobie że to jest tak nieprawdopodobnie głupie, to i wiele podobnych deklaracji wiadomych srodowisk, że poprostu niemożliwe do zrealizowania i śmieszne. To jest śmieszne. Ci ludzie są śmieszni i bezsilni. Oni mówią, deklarują, straszą, ale ich czas przemija. Ich styl przemija. Teraz dorwali się na chwilę do władzy, ale to juz koniec. Być może sami będą zdawać sobie powoli sprawe z groteskowości swoich wypowiedzi i pogladów. Kiedy będą za chwilę oddawać władzę, odbędzie się to w atmosferze wstydu. Niech się teraz wykrzyczą, niech się obnażą. Zresztą, ten styl myślenia nie jest tak do końca błędny. Błędne jest to zacietrzewienie, gorączka, napuszenie. Kiedy sie wypalą, wyciszą, byćmoże okaże sie że coś tam jest wartościowego.

    nusantara 2006-05-08 22:53:46 83.24.216.147

    Mario- jesteśmy z Tobą:) Pamietaj, że nasi wrogowie są w rzeczywistości naszymi najlepszymi przyjaciółmi. Mogą nas przecież wiele nauczyć,…m.in. cierpliwości. Te słowa Dalajlamy bardzo często mi pomagają i dają siłę do zmagania się z tymi, którzy się nazywają „my”…:)

    astromaria 2006-05-08 22:10:48 82.160.202.242

    No cóż, ten świat jest taki i inny nie będzie, przynajmniej na razie, więc trzeba umieć sobie z tym radzić. Wszędzie podziały, wrogie obozy, z jednej strony armaty parafialne, z przeciwnej ateistyczne, a my, biedni astrolodzy i ezoterycy w środku. Grzeją do nas z obu stron, aż strach wystawić nos z kryjówki. Ale na tym świecie żyją też ludzie, którzy się przebudzili, czyli wyrwali się z obu tych rodzajów zniewolenia i czują się zagubieni. To dla nich są moje usługi, im chcę pomóc, uspokoić, że nie zwariowali i dać pewność, że przetrwają, mimo tej strzelaniny na obu frontach. To daje satysfakcję… Byłam dziś na blogu, który powitał mnie okienkiem z informacją, że debilom, burakom, chamom i słuchaczom Radia Maryja wstęp wzbroniony. Do tego jeszcze się nie posunęłam i nie posunę 🙂

    MaSzowa 2006-05-08 21:36:32 83.6.227.101

    Po raz kolejny uświadomiłam sobie, że nie nadawałabym się do pracy w zawodzie wymagającym stałych kontaktów z ludźmi (potencjalnymi klientami). Po otrzymaniu kilku takich maili, prawdopodobnie zmieniłabym adres, przeniosła bloga, schowała się w zaciszu domowym… a reszta świata niech się nadal „kisi we własnym sosie” – beze mnie! Na szczęście jestem zwyczajną księgową :)- jak to dobrze.

W tym blogu komentarze są równie ważne jak teksty na stronie głównej, dlatego bardzo proszę o trzymanie się tematu! Wolną dyskusję prowadzimy w Hyde Parku, a o zdrowiu w Zdrowotnym Hyde Parku. Jeśli Twój komentarz się nie ukazał przeczytaj zasady komentowania bloga (patrz strony na górze bloga). Komentarze nie na temat będę kasować, a awanturników banować!

