Smutne podsumowanie dyskusji na temat mojego tekstu „Czwarty dom…”.

Wykazała ona (co mnie ani trochę nie zdziwiło), że ludzie nie potrafią czytać ze zrozumieniem i że ich filtry światopoglądowe odsiewają wszystko to, co jest niezgodne z ich wierzeniami i przekonaniami.

Zamiast rzeczowej i METYTORYCZNEJ polemiki z niezbitymi dowodami, które przedstawiłam spotkałam się z nierzeczowymi, a co gorsze, personalnymi atakami. Widocznie dyskutanci uznali, że jeśli się mnie solidnie zbluzga, wtedy merytoryczne argumenty nie będą już potrzebne. No bo kimże ja jestem, że śmiem atakować samego wielkiego i nieomylnego Dawkinsa?! Jaka muszę być bezczelna i arogancka, że porywam się na taki autorytet?

Nie ważne było to, że dosłownie zacytowałam jego własne słowa, nie ważne, że to właśnie te (i tylko te) słowa były rzeczywistym tematem mojej demaskatorskiej notki.

Zamiast dyskutować o ewidentnych kłamstwach i braku NAUKOWEJ UCZCIWOŚCI Dawkinsa (co wykazałam z żelazną logiką i konsekwencją) zaatakowano jako rzekomą bzdurę całą ezoterykę, o której nota bene nie wspomniałam nawet jednym słowem i która w ogóle nie miała prawa być tematem tej dyskusji, wmawiano mi, że cała astrologia to bzdura, a astrolodzy to oszuści, chociaż nie astrologii i nie astrologom, lecz Dawkinsowi udowodniłam kłamstwa. Dowiedziałam się też, że Dawkins nie musi znać się na astrologii. Owszem, nie musi się znać. Ale jeśli jest uczciwym naukowcem, to powinien wiedzieć, że tak, jak nie pisze się recenzji książki, której się nie przeczytało, tak nie krytykuje się wiedzy, której się nie studiowało i o której nie ma się pojęcia. Nieustająco musiałam dyscyplinować towarzystwo, przypominając (metodą zdartej płyty), że jedynym tematem dyskusji mają być ewidentne kłamstwa i nieuczciwe manipulacje intelektualne Dawkinsa i nic ponadto.

W końcu, w desperacji, nawet zanegowano istnienie książki, którą cytowałam, podważano wartość jej tłumaczenia, a nawet próbowano argumentować, że książka na pewno została dawno napisana, a więc jest już nieprawdziwa (ładna to prawda, która się po kilku latach dezaktualizuje).

Na ładnym świecie przyszło nam żyć…

Racjonalisto! Zanim popiszesz się swoją racjonalistyczną erudycją zapoznaj się z hasłami „Słowniczka-polemiczka” na moim blogu astrologicznym. Szczególnie polecam Młoty na astrologię.

Jedna myśl nt. „Smutne podsumowanie dyskusji na temat mojego tekstu „Czwarty dom…”.

W tym blogu komentarze są równie ważne jak teksty na stronie głównej, dlatego bardzo proszę o trzymanie się tematu! Wolną dyskusję prowadzimy w Hyde Parku, a o zdrowiu w Zdrowotnym Hyde Parku. Jeśli Twój komentarz się nie ukazał przeczytaj zasady komentowania bloga (patrz strony na górze bloga). Komentarze nie na temat będę kasować, a awanturników banować!

