Jestem za, a nawet przeciw

Nie katoliczka, nie ateistka. NIE piszę o tym, w co wierzę, lecz o tym, co WIEM, bo osobiście to zweryfikowałam.

  • Adolf Hitler: “Ein Volk, ein Reich, ein Fuhrer”

    Dedykuję wszystkim, którzy przekonują, że potrzebujemy rządu światowego (do kontaktów z... kosmitami).
  • Bruno Gröning:

    Można uleczyć każdą chorobę, ale nie każdego człowieka klik
  • Tao:

    Uczeni nie są mądrzy, mądrzy nie są uczeni.
  • Heraklit z Efezu

    Nie wystarczy dużo wiedzieć, ażeby być mądrym.
  • Marshall McLuhan, medialny ‘guru’:

    Tylko małe sekrety muszą być strzeżone. Wielkie trzymane są w sekrecie dzięki niedowierzaniu opinii publicznej
  • dr Sidney MacDonald Baker:

    Empirycy to ci, którzy wierzą w to, co widzą. Racjonaliści to ci, którzy widzą to, w co wierzą.

  • Michael Ellner:

    Tylko na nas spójrzcie. Wszystko jest na wspak, wszystko jest do góry nogami: lekarze niszczą zdrowie, prawnicy niszczą sprawiedliwość, uniwersytety niszczą wiedzę, rządy niszczą wolność, główne media niszczą informacje, a religie niszczą duchowość.
  • Demokracja?

    Demokracja to dwa wilki i owca głosujące nad tym, co zjedzą na obiad [Benjamin Franklin]

    Demokracja jest najgorszym z możliwych ustrojów, gdyż są to rządy hien nad osłami. [Arystoteles]

    Świat jest rządzony przez całkiem inne osoby, niż się to wydaje i tylko ci, którzy potrafią zajrzeć za kulisy wiedzą kto to jest. [Benjamin Disraeli]

    Ci którzy decydują nie są wybierani, a ci, których się wybiera nie mają nic do decydowania [Horst Seehofer, przewodniczący CSU i premier Bawarii]

    Nasza rasa jest Rasą Panów. Jesteśmy świętymi bogami na tej planecie. Różnimy się od niższych ras, ponieważ wywodzą się one od insektów. Faktycznie porównując je do naszej rasy, inne rasy to bestie i zwierzęta, owce w najlepszym przypadku. Inne rasy są uważane za ludzkie odchody. Naszym przeznaczeniem jest rządzenie niższymi rasami. Nasze ziemskie królestwo będzie rządzone poprzez naszych liderów za pomocą rózgi żelaznej. Masy będą lizać nasze stopy i służyć nam jako nasi niewolnicy. [Menachem Begin, premier Izraela, laureat Pokojowej Nagrody Nobla]

    Wierzę w to, że instytucje bankowe stwarzają większe zagrożenie dla naszej wolności niż armie. Jeśli Amerykanie kiedykolwiek zezwolą na to, by prywatne banki przejęły kontrolę nad emisją ich waluty, przez inflację, potem przez deflację, to banki i korporacje które na tym wyrosną będą pozbawiać ludzi wszelkich prywatnych dóbr, do momentu aż ich dzieci nie przebudzą się bezdomne na kontynencie, który został podbity przez ich ojców. Władza nad emisją powinna być zabrana bankom i przywrócona ludziom, do których ona prawowicie należy. [Thomas Jefferson]

    Pozwólcie mi emitować i kontrolować pieniądze kraju, a ja nie dbam o to, kto tworzy jego prawa [Mayer Amschel Rothschild]

    Lichwa, gdy raz dostanie się do władzy, zrujnuje i doprowadzi do upadku każdy naród. Nie warto mówić o suwerenności Parlamentu i demokracji dopóki rząd nie odzyska władzy emisji pieniądza i kredytu, i dopóki nie uzna się, że jest to jego podstawowa i nienaruszalna powinność. [William Lyon Mackenzie King, premier Kanady]

    W tym rozdziale historii świata, nie istnieje coś takiego jak niezależna amerykańska prasa. Wy to wiecie i ja to wiem. Żaden z was nie ośmieli się szczerze wygłosić swojej własnej opinii - nawet jeśli ktoś z was spróbuje to zrobić, może być z góry pewnym, że jego tekst nie ukaże się w druku. Płacą mi za powstrzymywanie się od wyrażania moich poglądów na łamach gazety, w której pracuję. Wam płacą mniej więcej tyle samo za robienie mniej więcej tego samego - jeśli ktoś z was okaże się na tyle naiwny, by napisać o tym, co myśli, będzie sobie musiał poszukać innej pracy. Gdybym ja pozwolił sobie na taką szczerość, straciłbym zajęcie przed upływem dwudziestu czterech godzin od publikacji. W interesie dziennikarza leży niszczenie prawdy, kłamanie w żywe oczy, perwersja, poniżanie, pełzanie u stóp Mammona i sprzedawanie własnego kraju i własnego narodu za kromkę chleba. Wy to wiecie i ja to wiem. Cóż to za szaleństwo - wznosić toast za niezależną prasę? Jesteśmy narzędziami, wasalami bogaczy zza kulis. Jesteśmy marionetkami: oni pociągają za sznurki, my tańczymy. Nasze talenty, nasze predyspozycje i nasze życia należą do innych ludzi. Jesteśmy intelektualnymi prostytutkami. [John Swinton, były szef Personalny New York Times, ok. 1880 r.]

    Jesteśmy wdzięczni wydawcom “Washington Post”, “New York Times”, “Time Magazine” i innym wielkim wydawnictwom, których menedżerowie uczestniczyli w naszych spotkaniach i dotrzymali swych obietnic zachowania dyskrecji przez blisko 40 lat. Byłoby dla nas niemożliwością zrealizowanie naszego planu budowy światowego rządu, jeśli bylibyśmy w tym czasie przedmiotem zainteresowania prasy… [David Rockefeller]

    Jesteśmy na krawędzi globalnej transformacji. Wszystko, czego teraz potrzebujemy to odpowiednio wielki kryzys, a wtedy narody zaakceptują Nowy Porządek Świata. [David Rockefeller]

    Rząd Światowy powstanie bez względu na to, czy nam się to podoba czy nie. Otwartą pozostaje jedynie kwestia, czy Rząd Światowy stworzony zostanie na drodze przemocy czy powszechnego przyzwolenia. [James Paul Warburg]

    Idealną sytuacją dla każdego człowieka jest ta, która pozwala mu na pełną wolność działania przy jednoczesnym kontrolowaniu zachowania innych w celu wymuszenia posłuszeństwa na drodze do realizacji własnych pragnień. To znaczy, innymi słowy, każdy człowiek poszukuje władzy nad światem niewolników. [James Buchanan, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii]

    Nad społeczeństwem dominować będzie elita… która dla osiągnięcia swoich politycznych celów nie będzie wzbraniać się przed stosowaniem najnowocześniejszych technik kształtowania publicznych zachowań i utrzymywania społeczeństwa pod ścisłą kontrolą i inwigilacją [Zbigniew Brzeziński w książce "Between Two Ages" 19970 r.]

  • Robert Anton Wilson:

    (...) Za czkawkę po średniowiecznym katolicyzmie należy uznać fakt, że większość nawet dobrze wykształconych osób sądzi, iż każdy musi w coś wierzyć i jeśli nie jest się teistą, trzeba być dogmatycznym ateistą, a jeśli nie ceni się kapitalizmu, trzeba gorliwie wierzyć w socjalizm itd. itp. Jednym słowem istnieje szeroko rozpowszechnione przekonanie, że jeśli nie wierzy się w coś, trzeba wierzyć w tego przeciwieństwo.

    Moim skromnym zdaniem wiara to śmierć inteligencji, ponieważ kiedy zaczyna się wierzyć w jakąś doktrynę, przestaje się myśleć na temat tego, czego ta doktryna dotyczy, przez co zawęża się obszar myślenia. Można wręcz powiedzieć, że osoba, która niczego nie kwestionuje jest z klinicznego punktu widzenia martwa, ponieważ według obecnych standardów medycznych brak aktywności mózgowej oznacza koniec życia. [Kosmiczny spust czyli tajemnica Iluminatów]
    ------
    ...obok przemyślanych i inteligentnych listów zdarzało mi się otrzymywać zapalczywe, choć niezbyt mądre listy od dwóch grup dogmatyków – fundamentalistycznych chrześcijan i fundamentalistycznych materialistów.

    Fundamentalistyczni chrześcijanie wmawiali mi, że jestem sługą Szatana i powinienem jak najszybciej poddać się egzorcyzmom. Natomiast fundamentalistyczni materialiści informowali mnie, że jestem kłamcą, szarlatanem, oszustem i skandalistą. Mimo tych drobnych różnic listy te były do siebie zdumiewająco podobne. Obie grupy cechowała niepohamowana zaciekłość oraz całkowity brak poczucia humoru, życzliwości i dobrych obyczajów.

    Te dwie straszne sekty jedynie pomogły mi utwierdzić się w agnostycyzmie, dostarczając dalszych dowodów na rzecz mojej tezy, że kiedy dogmat zakrada się do umysłu, ustaje wszelka aktywność intelektualna. ["Kosmiczny spust czyli tajemnica Iluminatów"]
    ------
    Wszyscy jesteśmy gigantami, wychowanymi przez pigmejów, którzy nauczyli się chodzić na mentalnych czworakach. ["Powstający Prometeusz"]

  • Wywiad z Iluminatem:

    To nie tak, mój młody przyjacielu. Czyż pan sam nie dotarł do prawdy? Czyż nie otrzymał pan wszystkich książek i innych tekstów , których pan poszukiwał? I czy nie znalazł pan w nich potwierdzenia tego, co pan przeczytał albo może przeżył wcześniej? Czyżby nie odkrył pan samodzielnie niejednej tajemnicy tego świata ? Kto szuka ten znajduje! Ale większość ludzi wcale nie chce szukać. Dlatego właśnie nie traktujemy ich inaczej niż zwierzęta, bo te również niczego innego nie szukają. Czy to jasne ? Kto nie korzysta ze swego rozumu i nie walczy o wolność osobistą, ten nie odczuwa jej braku. Wiedza jest przecież dostępna! Jest wszędzie. Ale kto tego nie chce dostrzegać, ten widzieć nie będzie. Pan przecież wie, że my się nie ukrywamy, Właściwie nigdy się nie ukrywaliśmy. [Jan van Helsing "Ręce precz od tej książki"]
  • Wikipedia:

    Eugenika – pojęcie (...), które dotyczyło selektywnego rozmnażania zwierząt (w tym ludzi).
  • Bill Hicks

    Czy ktoś z was pracuje w reklamie lub marketingu? Niech się zabije!
    http://youtu.be/BugXa3Cbc3A

  • Pastor Martin Niemöller:

    Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem. Nie byłem przecież Żydem. Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem przecież komunistą. Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem. Nie byłem przecież socjaldemokratą. Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem. Nie byłem przecież związkowcem. Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było [Tekst napisany w obozie koncentracyjnym Dachau]
  • Fred Hoyle:

    Na złomowisku są wszystkie części i fragmenty Boeinga-747, porozkręcane i chaotycznie porozrzucane. Trąba powietrzna przypadkowo przechodzi przez złomowisko. Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że po jej przejściu znajdziemy tam w pełni złożony 747, gotowy do lotu?

    Prawdopodobieństwo powstania choćby jednego z polimerów żywych organizmów przez przypadek jest takie samo jak prawdopodobieństwo, że całkowicie wypełniający przestrzeń Układu Słonecznego niewidomi, obracający w rękach kostkę Rubika, ułożą ją prawidłowo i równocześnie.

    Nieważne jak olbrzymie środowisko jest brane pod uwagę, życie nie mogło mieć przypadkowego początku. Stada małp bębniące na chybił trafił na maszynach do pisania nie mogłyby wyprodukować dzieł Szekspira z tej praktycznej przyczyny, że cały dostępny obserwacjom wszechświat nie jest wystarczająco olbrzymi by pomieścić niezbędne hordy małp, niezbędne maszyny do pisania i, z pewnością, niezbędne śmietniki, do których wyrzucano by nieudane próby. Tak samo rzecz ma się z żywą materią.

  • Astromaria:

    Od czasu, kiedy cyrkowy magik, James Randi zaczął arbitralnie decydować o tym, który uczony ma prawo publikować swoje prace w prasie naukowej, a ateista Richard Dawkins głosić kazania w kościołach, gdzie obwieszcza całemu światu, że Bóg nie istnieje, świat zupełnie stanął na głowie.
  • Salvador Dali:

    Jedyna różnica miedzy mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem
  • Tomasz Lis:

    Kto ma mikrofon, ten ma władzę (podobno to tylko żart) ;-)
  • Kasjopeanie:

    Wiara, że jedno źródło zawiera całą wiedzę, jest sprzeczna z rzeczywistością. Jeśli zakładało się, że zjedzenie owocu z drzewa wiedzy dostarczy całej wiedzy, wtedy jest się zwiedzionym, ponieważ żadne konkretne źródło nie może dostarczyć całej wiedzy. Jeśli więc ktoś uwierzy w taki podstęp, sam złapie się w pułapkę w obrębie danych parametrów. I na wieczność rasa ludzka będzie zatruta przez podobny problem, który objawia się na kilka sposobów: zawsze szuka się prawdy na jednej drodze czy tez poprzez religię, zamiast szukać jej na miriadach różnych dróg; także wiara w proste odpowiedzi na bardzo skomplikowane kwestie i pytania.
  • Richard Dawkins został kreacjonastą?

    ...cóż, mogłoby tak być, gdyby wcześniej, gdzieś we wszechświecie cywilizacja biorąca początek z darwinowskiej ewolucji nauczyła się skomplikowanej technologii i stworzyła formy życia. Mogliby wtedy zasiać je na naszej planecie. To jest bardzo, bardzo prawdopodobne, myślę nawet, że można by to udowodnić. Wchodząc w szczegóły biochemii czy biologii molekularnej możemy odnaleźć ślady ‘inteligentnego projektanta’. To byłaby istota o wyższej inteligencji z jakiegoś miejsca we wszechświecie. Tak, ale ta istota też musiałaby w jakiś sposób powstać, poprzez proces, który dałoby się wyjaśnić. Tak, życie nie może się zacząć spontanicznie.
    Zobacz to na własne oczy!
    --------------
    Im bardziej nieprawdopodobne statystycznie zdarzenie, tym mniej wiarygodne jest, że zaistniało przypadkiem. Oczywistą alternatywą dla zachodzących zmian jest Inteligentny Projektant. [w pracy "The Necessity of Darwinism", New Scientist,
    15 Kwiecień 1982, str. 130].

  • Niccolo Machiavelli

    Dopóki ludzie są ze sobą skłóceni, nie są niebezpieczni. A w takim razie każdy, kto chce nas kontrolować, musi się zatroszczyć o klimat stresu, lęku i powszechnej agresji.
  • “Prof” Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów:

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna… śmierć, jak śmierć… A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym [w „Kropka nad i”, TVN 24 09.02.2011]
  • Albert Einstein:

    Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.
  • C. S. Lewis:

    Nie masz duszy. Jesteś duszą. Masz ciało.
  • Bill Cosby:

    Nie wiem, co jest kluczem do sukcesu, ale kluczem do klęski jest chcieć zadowolić wszystkich.
  • Spisek, nie teoria

    We wtorek, niemiecki dziennik Süddeutsche Zeitung poinformował, że Karch [szef laboratorium szpitala uniwersyteckiego w Münster, przyp.tłumaczącej] odkrył, że bakteria O104: H4 odpowiedzialna za obecny wybuch epidemii jest tzw chimerą, która zawiera materiał genetyczny z różnych bakterii E. coli. Zawiera ona także sekwencje DNA bakterii dżumy, co czyni ją szczególnie chorobotwórczą.
    Spiegel OnLine

  • Życie przerosło kabaret

    W elektrowni jądrowej energię pochodzącą z rozpadu silnie radioaktywnego materiału używa się do ZAGOTOWANIA WODY.
  • Mefisto („Faust” J. W. von Goethe):

    Jestem tej siły cząstką drobną, / co zawsze złego chce / i zawsze sprawia dobro

  • Gautama Budda:

    Nie wierzcie w jakiekolwiek przekazy tylko dlatego, że przez długi czas obowiązywały w wielu krajach. Nie wierzcie w coś tylko dlatego, że wielu ludzi od dawna to powtarza. Nie akceptujcie niczego tylko z tego powodu, że ktoś inny to powiedział, że popiera to swym autorytetem jakiś mędrzec albo kapłan, lub że jest to napisane w jakimś świętym piśmie. Nie wierzcie w coś tylko dlatego, że brzmi prawdopodobnie. Nie wierzcie w wizje lub wyobrażenia, które uważacie za zesłane przez Boga. Miejcie zaufanie do tego, co uznaliście za prawdziwe po długim sprawdzaniu, do tego co przynosi powodzenie wam i innym. (Kalama Sutra)
  • John Lennon:

    Naszym społeczeństwem kierują chorzy umysłowo ludzie dla chorych celów. Myślę, że rządzą nami obłąkańcy dla obłąkanych celów i myślę, że za powiedzenie tego mogą mnie zamknąć w szpitalu dla wariatów. Na tym właśnie polega obłęd tego wszystkiego.
  • Osho (Rajneesh):

    Dobrze jest mieć ego, ponieważ inaczej nie będziesz miał w życiu kręgosłupa. Każdy cię zmiażdży. Jeśli nie będziesz miał w życiu ego, pozostaniesz nieistnieniem, będziesz wykorzystywany, gnębiony, torturowany. Każdy człowiek, każdy Adolf Hitler stanie się twoim pasterzem, a ty będziesz owcą.
  • “Szczepienia są chemiczną lobotomią” – Bertrand Russel

    Bestie końca czasów Plik pdf
    Bestie końca czasów Scribd
    Szczepionki które uczynią Cię posłusznym
    ----------------------
    „Dzisiejszy świat zamieszkuje 6,8 miliarda ludzi i zmierza do wartości 9 miliardów. Jeśli obecnie wykonamy dobrze zadanie jeżeli chodzi o szczepionki, służbę zdrowia, rozrodcze usługi zdrowotne, wówczas możemy obniżyć tę wartość o być może 10 lub 15 procent”. [Bill Gates na zamkniętej konferencji TED 2010 w Long Beach w Kalifornii].
    ----------------------
    O ile w latach 70-tych notowano jedno zachorowanie na autyzm na 10 000 nowo narodzonych dzieci, to po wprowadzeniu tych nowych szczepionek w 1991r. jedno zachorowanie notowano raz na 150 zaszczepionych dzieci. (...) koszt produkcji jednej szczepionki - ampułki to 2 centy, a koszt sprzedaży to ok. 50 dolarów. ]
    Gdyby stosować zasady farmakopei, to ilość tylko rtęci, zawartej w szczepionce mogłaby być użyta dla dziecka o wadze 135 kg. Wiadomo, że ośrodki szczepionkowe zalecają jednorocznemu dziecku nawet 10 szczepionek. W tej sytuacji takie dziecko powinno ważyć ponad 1350 kg w pierwszym roku życia. [dr Jerzy Jaśkowski]
    ----------------------
    Raport CDC stwierdza, iż wśród kobiet w ciąży zaszczepionych na świńską grypę odnotowano siedem razy więcej poronień. Kobiety zaszczepione na grypę sezonową chorowały trzy razy częściej na tę grypę, zaś szczepione na A/H1N1 chorowały na świńską grypę dziesięć razy częściej.

  • William S. Borroughs:

    Paranoja to znajomość wszystkich faktów.
  • George. H. W. Bush:

    W tych kłopotliwych czasach naszym piątym celem jest Nowy Porządek Świata, który może zapoczątkować nową erę
  • Joseph Stiglitz:

    Ekonomika każdego państwa jest analizowana oddzielnie, po czym Bank wręcza każdemu ministrowi ten sam czteroetapowy program.

    Pierwszy etap to prywatyzacja, którą bardziej dokładnie należałoby raczej nazywać etapem „przekupstwa”. Zamiast korzystnie sprzedawać państwowe przedsiębiorstwa przywódcy danego narodu beztrosko wyprzedają, stosując się do żądań Banku Światowego, swoje przedsiębiorstwa dostarczające wodę i elektryczność. Gdybyście tylko mogli zobaczyć, jak szeroko otwierają się im oczy na widok dziesięcioprocentowej prowizji wpłacanej na ich konta w bankach szwajcarskich w zamian za spuszczenie o kilka miliardów z ceny sprzedaży państwowych dóbr.

    Rząd Stanów Zjednoczonych wiedział o tym, przynajmniej w przypadku największego „przekupstwa” wszechczasów, rosyjskiej wyprzedaży w roku 1995. „Ministerstwo Skarbu USA uważało, że jest to wspaniale zorganizowane, jako że chcieliśmy, aby Jelcyn został powtórnie wybrany na prezydenta. Mało nas obchodziło, że to skorumpowane wybory. Chcieliśmy, aby pieniądze trafiły do Jelcyna” poprzez wspieranie jego kampanii.
    -----------
    Stiglitz nie jest terrorystą spod znaku teorii spiskowych. Człowiek ten tkwił wewnątrz tej gry, był członkiem gabinetu Billa Clintona w charakterze przewodniczącego zespołu jego doradców ekonomicznych.

  • Anton Pawłowicz Czechow:

    Przyjacielu, tylko przeciętni, tuzinkowi ludzie są zdrowi i normalni (...). Powtarzam więc, jeżeli chcesz być zdrowy i normalny - wracaj do stada.
  • Lew Tołstoj:

    Wiara w autorytety powoduje, że błędy autorytetów przyjmowane są za wzorce
  • Ali Ibn Abi Talib:

    Bóg cię po to obdarzył rozumem, byś miał gdzie szukać ratunku
  • Victor Lebow:

    Nasza niezwykle produktywna gospodarka potrzebuje konsumpcjonizmu jako stylu życia, musimy zamienić kupowanie i korzystanie z towarów w rytuał, dzięki któremu uzyskujemy duchowy spokój w konsumpcji. Potrzebujemy konsumpcji, spalania, zamiany na nowe i wyrzucania w coraz większym tempie.
  • Henry Kissinger:

    Żołnierze są głupimi, tępymi zwierzętami używanymi w polityce zagranicznej
  • Ryszard Legutko:

    Po prawdzie, ciężar dowodu stawia ateistów w dwuznacznej sytuacji. Muszą oni udowadniać, że czegoś czy kogoś nie ma. Jeśli jednak czegoś lub kogoś nie ma, to po co to wykazywać? Wystarczy wszak ów brak ignorować. Wyznawcy ateizmu postępują odwrotnie, wkładając całe serce, cały umysł i całą duszę w dzieło podważania istnienia nie istniejącego. Wspomniany Flew poświęcił Bogu kilka książek i zajmował się nie istniejącym bytem przez ponad sześćdziesiąt lat swojego życia. U niektórych ateistów Bóg staje się wręcz obsesją. Wydają przeciwko niemu książki i czasopisma. W przestrzeni społecznej głoszą uparcie słowo nie-Boże, zaś w rozmowach towarzyskich wracają do niego, niezależnie od podniesionego tematu czy panującej atmosfery. Ktokolwiek szukałby świadectwa stałej obecności idei Boga w ludzkim umyśle, powinien zacząć od wojujących ateistów. [Z artykułu “Ateiści Pana Boga” Wprost 2005]
  • AIDS

    "Dlaczego Magic Johnson nie ma AIDS?" Takie pytanie zadał Maciej Trojanowski w listopadzie 2000 roku doktorowi Jamesowi DeMeo. Odpowiedź brzmiała: "Bo przestał się leczyć".
  • dr Will Keepin, fizyk:

    Jeżeli udamy się na dworzec możemy zauważyć, że ruch pociągów jest ściśle skorelowany z ruchem wskazówek zegara. Naiwne naukowe podejście kazałoby nam zadać pytanie: które z tych zjawisk jest przyczyną, a które skutkiem? Czy pociągi wywołują ruch wskazówek, czy też wskazówki wywołują ruch pociągów? Skoro korelacja jest dobrze widoczna musi też istnieć związek przyczynowo-skutkowy. Tymczasem go nie ma. Jest natomiast niewidoczna gołym okiem zasada organizacyjna, która odpowiada za występowanie tej korelacji.

    Z taką samą sytuacją mamy do czynienia w przypadku astrologii.

  • Alfred Korzybski:

    Są dwa sposoby na łatwe życie: wierzyć we wszystko albo nie wierzyć w nic. Obydwa zwalniają nas od myślenia.
  • prof. Maria Dorota Majewska:

    Pamiętajmy, że naukowcy dowiedli, iż osobnicy podejrzliwi, wręcz paranoiczni, mają znacznie większą szansę na przetrwanie
  • Thorwald Dethlefsen:

    Światło istnieje, ciemność zaś – nie.

    Dlatego często wzmiankowana walka między siłami światła a siłami ciemności nie jest żadną prawdziwą walką, bo jej wynik jest znany od zawsze.

    Ciemność nic światłu uczynić nie może.

    Światło natomiast niezwłocznie przetwarza ciemność w jasność – i dlatego ciemność musi światła unikać, jeśli nie chce zdemaskowania swego nieistnienia.

    To prawo daje się prześledzić także w naszym fizycznym świecie – jak na górze, tak na dole. Załóżmy, że mamy pomieszczenie wypełnione światłem i że poza tym pomieszczeniem panuje ciemność. Możemy spokojnie otwierać drzwi i okna i wpuszczać ciemność do środka – nie zaciemni ono pomieszczenia; to światło rozjaśni ciemność.

    Odwróćmy ten przykład: mamy ciemne pomieszczenie, otoczone od zewnątrz światłem. I znów otwieramy drzwi i okna. Tym razem znów światło przemieni ciemność i wypełni pomieszczenie jasnością. [Poprzez chorobę do samopoznania]

  • Zygmunt Bauman:

    [Z.B.]: Każdy może nas okłamywać praktycznie bezkarnie. Kiedyś wiadomo było, że politycy kłamią, więc ludzie szukali prawdy u rozmaitych ekspertów, autorytetów, intelektualistów, mędrców. Dziś eksperci, intelektualiści i mędrcy coraz częściej kłamią równie bezkarnie i lekko jak kiedyś politycy. Więc kiedy słyszymy, że według ostatnich badań jakiś enzym, który jest w jakiejś jadalnej substancji, wydłuża lub skraca życie, to ludzie roztropni od razu pytają: „A kto finansował badania?”. Coraz bardziej powszechna staje się opinia, że jak badania zamówi korporacja producentów tytoniu, to okaże się, że papierosy są zdrowe. Pewnie nie ma już tezy tak absurdalnej, żeby się jej nie dało podeprzeć wynikami badań naukowych przeprowadzonych w uznanych ośrodkach.

    [J.Ż.]: Ale można ją za pomocą innych badań obalić.

    [Z.B.]: Właśnie! Równie łatwo można obalić lub uzasadnić najsłuszniejszą i najgłupszą tezę! I co nam z tego przychodzi?

    Wiek kłamstwa

  • Siddhartha Gautama:

    Dla mędrca nie ma rzeczy niewłaściwych
    Dhammapada (czyta Ksawery Jasieński)

  • Ted Turner:

    Jest nas zbyt wielu. Stąd bierze się globalne ocieplenie. Zbyt wielu ludzi zużywa atmosferę
  • Al Gore „Ziemia na szali”:

    ... w niektórych rejonach Polski regularnie sprowadza się dzieci pod ziemię do głębokich kopalń, żeby je chronić od różnych gazów i zanieczyszczeń powietrza. Można sobie wyobrazić, jak nauczyciele ostrożnie wychylają się z tych kopalń i sprawdzają, czy można już bezpiecznie wyjść na powierzchnię.
  • prof. Julian Aleksandrowicz:

    Głównym przejawem niepowodzenia współczesnej medycyny jest to, że nie umie ona przeciwdziałać rozpowszechnianiu się chorób cywilizacyjnych. Możliwe, że wybuduje się kiedyś w Polsce kilkadziesiąt centrów onkologicznych, wiele nowych szpitali psychiatrycznych, ośrodków kardiologicznych, trudno jednak będzie uznać to za sukces medycyny.
    ------
    Katedra jest czymś więcej niż tylko sumą kamieni, ona nadaje im piękno i sens. Podobnie człowiek jest czymś więcej niż tylko sumą organów.

  • Daniel Cohn-Bendit (eurodeputowany):

    Od dawna miałem ochotę pracować z dziećmi. W 1972 roku złożyłem podanie o pracę w alternatywnym (państwowym) przedszkolu we Frankfurcie nad Menem. Pracowałem tam ponad dwa lata. Mój nieustanny flirt z dziećmi szybko przyjął charakter erotyczny. Te małe pięcioletnie dziewczynki już wiedziały, jak mnie podrywać. Rzecz jasna niejedna z nich przygląda się rodzicom, kiedy się pieprzą. Kilka razy zdarzyło się, że dzieci rozpięły mi rozporek i zaczęły mnie głaskać. Ich życzenie było dla mnie problematyczne. Jednak często mimo wszystko i ja je głaskałem. Wtedy oskarżono mnie o perwersję [Autobiografia z książki "Wielki bazar"] czytaj więcej
  • Przysłowie chińskie:

    Jeżeli wiesz wszystko, to znaczy, że zostałeś źle poinformowany
  • Credo Mutwa:

    Przestańcie nazywać konspirację teoriami. Teorie nie zabijają ludzi... teorie nie mordują niewinnych dzieci... Teorie są tylko ideami unoszącymi się w powietrzu. Konspiracja jest realna, jest tu, i zabija!
  • Wolter:

    Nie zgadzam się z tobą, lecz zawsze będę bronił twego prawa do głoszenia własnych poglądów
  • Niebezpieczne GMO

    Bardzo się staramy, aby każdy zrozumiał, że skażenie genetyczne to coś zupełnie innego niż skażenia chemiczne, które przez własną głupotę rozpowszechniamy przez ostatnie 50 lat. Rzecz w tym, że chemikalia nie potrafią same się rozmnażać. Nawet największe skażenie chemiczne z czasem maleje, podczas gdy w technologii genetycznych modyfikacji jest dokładnie na odwrót. DNA może się w zasadzie rozmnażać samodzielnie, a więc możliwe jest, że początkowo niewielkie skażenie rozrośnie się z czasem do olbrzymich rozmiarów. [Terje Traavik (naukowiec norweski]
    -----------
    Pomimo upływu jednej trzeciej wieku i ponad 350 mld dolarów zainwestowanych w to cacko huragan pozostaje bardziej przewidywalny, a pożar bardziej możliwy do opanowania niż rośliny genetycznie modyfikowane [prof. Ignacio Chapella z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley]

  • Francis Collins:

    Jedną z wielkich tragedii naszych czasów jest pogląd, według którego nauka i religia muszą toczyć wojnę.
    -----
    Gdy dokonujesz przełomu, jest to moment naukowego radosnego podniecenia, ponieważ uczestniczyłeś w tych poszukiwaniach i wydaje się, że znalazłeś to. Jest to jednak także moment, w którym przynajmniej czuję bliskość Stwórcy w sensie spostrzeżenia czegoś, czego wcześniej nie widział żaden człowiek, ale o czym wiedział Bóg.
    ------
    Kiedy masz pierwszy raz przed sobą instrukcję składającą się z 3,1 miliarda liter, która zawiera wszystkie rodzaje informacji i wszystkie rodzaje tajemnic dotyczących rodzaju ludzkiego, nie możesz tego oglądać strona po stronie, nie czując strachu. Nie mogę pomóc, ale mogę patrzeć na te strony i mieć niejasne poczucie, że daje mi to pogląd na umysł Boga.
    ------
    Widzę bożą rękę w pracy poprzez mechanizm ewolucji. Jeżeli Bóg wybrał stworzenie ludzi na swój obraz i zdecydował, że mechanizm rozwoju będzie najlepszą drogą, by tego celu dokonać, mamy powiedzieć, że to nie jest sposób.

    (Collins szefował The Human Genome Project i był ateistą przez 27 lat. "Znalazłem Boga'' - mówi na "Paranormalium" człowiek, który rozbił ludzki genom).

  • David Coleman:

    Celem astrologii nie jest przewidywanie przyszłości, a celem magii nie jest nabycie mocy; OBIE te dziedziny zajmują się przekształcaniem naszych gęstszych jakości w ich najczystszą bądź najbardziej uszlachetnioną kwintesencję
  • J. P. Uspienski “Fragmenty nieznanego nauczania”:

    Tylko ktoś świadom trudności przebudzenia zdolny jest pojąć, że wymaga ono długiej i mozolnej pracy [G. Gurdżijew]
    ------------
    Można powiedzieć, że dla człowieka subiektywnego zło wcale nie istnieje, że istnieją dla niego różne koncepcje dobra. Nikt nigdy nie robi niczego dobrowolnie w interesie zła, w imię zła. Każdy działa w interesie dobra, tak jak je rozumie. Ale każdy rozumie je w inny sposób. W konsekwencji ludzie topią, mordują i zabijają się nawzajem w interesie dobra. Powód jest znów ten sam: ludzka niewiedza i głęboki sen, w którym żyją ludzie.

    Jest to tak oczywiste, że nawet dziwne wydaje się, że ludzie nigdy przedtem o tym nie myśleli. Jednakże pozostaje faktem, że oni tego nie pojmują i że każdy uważa “swoje dobro” za jedyne, a całą resztę za zło. Nadzieja na to, że ludzie kiedykolwiek to zrozumieją i rozwiną ogólną i jednorodną ideę dobra, jest naiwna i płonna.

  • Plutarch:

    Łatwiej jest zbudować miasto w powietrzu niż założyć państwo bez religii
  • Frank Zappa:

    Moja najlepsza rada dla każdego, kto chce wychować szczęśliwe i zdrowe na umyśle dziecko: trzymajcie je jak najdalej od kościoła... Jeśli tylko zbliżycie się z dzieckiem do jakiegoś kościoła, wpadniecie w tarapaty.
    -----
    [...] budować całą tę desperacką socjologię na pomyśle, że istnieje Facet w Chmurach, który ma Wielką Księgę, który wie, czy jesteście źli czy dobrzy, i którego to obchodzi – budować to wszystko na tym – ludzie, to przecież myślenie godne szympansa!
    -----
    Istota chrześcijaństwa jest wypowiedziana w historii kuszenia Adama w Raju. Owoc zakazany był na drzewie WIEDZY. Podtekst tego jest taki, że powodem wszelkiego naszego cierpienia jest to, że chcieliśmy DOWIEDZIEĆ SIĘ, co tak naprawdę się dzieje. Moglibyśmy wciąż żyć w Raju, gdybyśmy tylko trzymali nasze pier*** gęby zamknięte na kłódkę i NIE ZADAWALI ŻADNYCH PYTAŃ.
    -----
    Zastanówcie się przez chwilę nad regułami chrześcijaństwa: co to było, co zjadł Adam, a czego nie powinien był zjeść? To nie było zwykłe jabłko – to był OWOC Z DRZEWA WIADOMOŚCI DOBREGO I ZŁEGO.
    Podtekst? "Jak będziesz chciał być za mądry, to ci tak wpier****, że się nie pozbierasz" – mówi Pan. Bóg jest najmądrzejszy i nie życzy sobie żadnej konkurencji.
    Czyż nie jest to wobec tego religia w najwyższym stopniu antyintelektualistyczna?
    -----
    Jeśli o mnie chodzi, to każdy, kto odczuwa potrzebę przynależenia do jakiejś religii, ma do tego prawo. Popieram to. Jednak byłbym wdzięczny, gdyby ludzie ci okazali więcej szacunku tym, którzy nie podzielają ich poglądów, religijnego entuzjazmu i wiary w nekroegzystencję.
    -----
    Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty.
    -----
    Jeśli posłuchaliście matki, ojca, księdza, faceta z telewizji czy jakichkolwiek innych ludzi, którzy mówili wam, jak postępować i przez to pędzicie teraz nudny, marny żywot, to w pełni na to zasługujecie.
    -----
    Polityka jest jedną z gałęzi przemysłu rozrywkowego.
  • Thomas Paine:

    Gdy czytamy o obscenicznych historiach, niecnych uczynkach, okrutnych i poprzedzonych torturami egzekucjach, nieustannej chęci zemsty, którą wypełniona jest ponad połowa Biblii, dochodzimy do wniosku, że należałoby ją raczej nazwać słowem demona niż słowem bożym. Służyła [...] ona korupcji i brutalizacji rodzaju ludzkiego.
    -----
    Z wszystkich systemów religijnych, jakie kiedykolwiek wynaleziono, nie ma drugiego bardziej obraźliwego dla stwórcy, bardziej destruktywnego dla człowieka, bardziej odrażającego dla intelektu i bardziej sprzecznego ze swoją własną logiką niż ten, nazywany chrześcijaństwem
    ["The Age of Reason"]
  • Fryderyk Nietzsche:

    Gdyby Bóg, który zstąpił na ziemię, zamiast kary, winę wziął na siebie - to byłoby dopiero rzeczą boską!
    ------
    Bóg chrześcijański jest tak absurdalnym Bogiem, że powinien zostać zniesiony nawet jeśli istnieje.
    ------
    Nikt nie może swobodnie postanowić, że zostanie chrześcijaninem: nie można się 'nawrócić' na chrześcijaństwo – trzeba być na to dostatecznie chorym.
    ------
    Osoba wierząca nie jest w ogóle zdolna do tego, aby mieć sumienie w kwestii "prawdy" i "nieprawdy". Prawość w tym punkcie niechybnie doprowadziłaby do zakwestionowania tego, w co wierzy.
    ------
    Żadna inna książka [Biblia] nie była chętniej czytana i żadna nie wyrządziła więcej zła.
    ------
    Chrześcijaństwo, jak dotychczas, było największym nieszczęściem ludzkości.
    ------
    Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu
  • Kurt Vonnegut:

    Od co najmniej czterech pokoleń moja rodzina z dumą dystansuje się od oficjalnych religii... Mówcie co chcecie o cudownej słodyczy ślepej wiary. Moim zdaniem, zdolność do takiej wiary jest czymś przerażającym.
  • Sat-Okh:

    Ludzie wiodący żywot w brudnych osadach lub fortach, zepsuci łatwością zabierania nam ziemi, na pewno nie rozumieli nas i naszych zwyczajów. Ich religia mówiła, że kto nie wierzy w Boga, ten jest dzieckiem złego ducha i trzeba go zniszczyć. Nigdy nie mogłem zrozumieć białych, bo przecież wszystko, co Wielki Stwórca zbudował, jest jego domem oraz jego świątynią. Biali natomiast budują świątynię i tam umieszczają swego Boga, modlą się w niej, poza świątynią zaś czynią źle, kradną, zabijają, a Bóg im to przebacza (...). - "Serce Chippewaya"
    (Sat-Okh to polski Indianin)
  • Arthur Schopenhauer:

    Zdrowy rozsądek może zastąpić prawie każdy stopień wykształcenia, ale żadne wykształcenie nie zastąpi zdrowego rozsądku.
    -----
    Przeznaczenie rozdaje karty, a my tylko gramy.
    -----
    Religię możemy przyrównać do przewodnika, który prowadzi ślepego - chodzi bowiem tylko o to, aby ślepy doszedł do celu, a nie o to, aby wszystko widział.
    -----
    Łatwiej jest coś obalić niż udowodnić, wywrócić niż postawić.
    -----
    Są trzy fazy ujawniania się prawdy. Najpierw prawda jest ośmieszana, potem spotyka się z gwałtownym oporem, a na koniec traktowana jest jako oczywistość.
    -----
    Zaiste, chciałoby się powiedzieć, że ludzie są diabłami na ziemi, a zwierzęta dręczonymi przez nich duszami.
    -----
    Nie miłosierdzie, lecz sprawiedliwość jesteśmy winni zwierzętom.
    -----
    Gdyby wychowanie i pouczanie dawało owoce, to jakże mógłby wychowanek Seneki wyrosnąć na Nerona?
  • Phillip Zimbardo:

    W całej ludzkiej historii więcej przestępstw popełniono z powodu posłuszeństwa, niż nieposłuszeństwa obywatelskiego. Tak więc to nie sprzeciw, nie bunty i nie dewianci są zagrożeniem dla społeczeństwa. Prawdziwym zagrożeniem dla wszystkich społeczeństw są ludzie bezmyślnie i ślepo posłuszni jakimkolwiek władzom.
    ------
    Tłumienie rebelii i wszelkich innych poglądów jest oznaką tyranii. Chodzi o to, żeby nie dopuścić opozycji, żadnych alternatywnych poglądów do iluzji, którą stworzono. Zazwyczaj do iluzji, że dadzą ludziom bezpieczeństwo, lepsze życie, choć tak naprawdę zabierają ludziom wolność i swobody.
  • Stanley Milgram:

    Społeczeństwo zawodzi zupełnie, kiedy trzeba stworzyć wewnętrzne hamulce dla działań, które wywodzą swój początek od autorytetu
    -----
    Siła autorytetu nie pochodzi od jego właściwości charakteru lecz od jego domniemanej pozycji w strukturach społecznych
  • Mark Twain:

    Ludzie w ogóle nie myślą. Oni tylko myślą, że myślą.
  • Johann Wolfgang von Goethe:

    Wiara jest miłością niewidzialnego, ufnością w niemożliwe, nieprawdopodobne
  • Dale Carnegie:

    Jezus powiedział, że królestwo niebieskie jest w tobie. Ale dokładnie tam leży też królestwo piekielne
  • Leszek Weres:

    Odkrycia naukowe rodzą się jako herezje i umierają jako przesądy.
  • Dżalaluddin Rumi:

    Miłujący Boga nie mają religii, tylko samego Boga
    -----
    Jeśli nie widziałeś diabła, spójrz na własne „ja”
  • Paramahansa Yogananda:

    Dziecko rodzi się w tym dniu i o tej godzinie, kiedy płynące ze sklepienia niebieskiego promienie są w matematycznej harmonii z jego indywidualną karmą. Jego horoskop jest obrazem jego niezmiennej przeszłości, ukazującym obecne wyzwania i prawdopodobne przyszłe efekty.

    Ziarno przeszłej karmy nie może wykiełkować, jeśli upiecze się ono w boskim ogniu mądrości...

    Im bardziej dogłębna jest samorealizacja człowieka, tym bardziej wpływa on na cały wszechświat za pomocą subtelnych wibracji duchowych i tym mniej jest on dotknięty przez zjawiskowy przepływ zdarzeń (karmę).

  • Mistrz Szeng-Jen – “Bęben Dharmy”:

    Niewielu ludzi wie, że śni. Nawet jeśli wiedzą, rzadko kiedy chcą się obudzić. Ktoś, kto nie widzi swej własnej natury, uważa, że jest jak najbardziej rozbudzony, że życie jest rzeczywiste i że nie cierpi. Gdy rozpoznaje iluzoryczną naturę jaźni, zdaje sobie sprawę, że śnił tylko bardzo długi sen i że w gruncie rzeczy sen ten naznaczony jest cierpieniem. Stosunkowo niewielu ludzi zdaje sobie jednak sprawę, iż do rozpoznania nietrwałej i iluzorycznej natury codziennego życia potrzebna jest poważna codzienna praktyka. Nie wystarczy tylko posłuchać moich słów, przeczytać książkę lub dojść do intelektualnego zrozumienia tej prawdy. O buddyjskiej praktyce słyszało wielu, ale niewielu chce się jej naprawdę poświęcić. Jeszcze trudniej spotkać kogoś, kto praktykuje, budzi się ze snu i zamiast zapaść weń z powrotem, w końcu urzeczywistnia swą własną naturę. (...)
    Nawet jeśli rozumiemy, iż nasze życie jest pozbawione substancji, nierzeczywiste i podobne do sennego marzenia, nadal ponosimy odpowiedzialność za ten sen, bez względu na to, czy doświadczany jest na jawie, czy nie.
  • Stefan Kisielewski:

    Głupiec jest kontent z siebie; gdyby przestał być kontent, przestałby być głupcem.

    Polemika z głupstwem nobilituje je bez potrzeby

Światowy dzień kota

Posted by astromaria w dniu 17/02/2012

Z okazji Dnia Kota składam serdeczne życzenia wszystkim naszym ukochanym Mruczkom!!!!

A oto nasze rodzinne koty (kliknij żeby powiększyć):

Moje kotyKot AndrzejaKot Kingi i Marcina

 

Odpowiedzi: 41 to “Światowy dzień kota”

  1. Dorota powiedział/a

    koty sa wspaniale, uwielbiam je,

  2. hovara powiedział/a

    @Astromaria
    Twój kot podobny jest do mojego kotka
    http://kolornieba.files.wordpress.com/2011/08/031710160825.jpg ;-)

  3. astromaria powiedział/a

    @ hovara: jest podobny do mojej Xenki i do Kluska mojego syna (tego, który nakrył się ogonem). Klusek wbrew nazwie nie jest gruby, wręcz podejrzewam go o kocią anoreksję, bo bywa cienki jak sznurek.

  4. niereligijna powiedział/a

    czy ja sie juz chwalilam ze mam czwartego kota?
    no to mam, Kajtusia mamusia sie wprowadzila,
    Vania jest troche wkurzony, bo stracil kompana do zabawy
    wychowal Kajtusia “na wlasnej piersi” a on teraz tylko z mamusia sie chce bawic.
    Misia ja nazwalismy, bo jest duza jak niedzwiedz ale ma super charakter, nie drapie ani nie gryzie, nawet jesli sie bardzo boi.
    Nie chce tylko dzwonic do drzw, czeka az Kajtus za nia zadzwoni.
    Pomyslicie ze jestem pier…..ta ale ktoregos chlodnego dnia czekalismy przy otwartych drzwiach az Misia wejdzie do domu, az wreszcie mowie do Kajtusia lezacego na kanapie:
    Kajtus idz zawolaj mamusie,
    Kajtus wstal wyszedl z domu obszedl ja i trykna nosem w tylek i ona weszla do domu a on za nia.
    Patrzylismy na to oniemiali i zalowalismy ze nie moglismy tego nagrac.

    Hovara i Astromaria Wasze koty naprawde wygladaja bardzo podobnie prawie identycznie.

  5. niereligijna powiedział/a

    jeden z moich klientow ma trzy koty, szkoda mi tych kotow bo one caly czas w domu same siedza,(sasiadka przychodzi je karmic) jeden z nich to kociak-taki rudy Kajtus i w tym samym wieku! tydzien temu wydawal mi sie osowialy, bo nie skakal po lozku gdy zmienialam posciel, siers sie z niego sypala….
    Dzisiaj gdy przyszlam do tego domu do pracy rudy Kajtus byl strasznie powolny, widac bylo ze naprawde sie zle czuje, nawet mrugal powoli, kolo kuwet do sikania byly zaschniete kalurze, pomyslalam ze biedak nie moze sie do nich wdrapac i skal obok, gdy go glaskalam balam sie ze wylysieje caly, o! boy! jak nigdy nie moglam sie doczekac az klient wroci, jakims cudem wrocil szybko do domu, bo samochod mu sie popsul pod gymem i nie mogl sie po sklepach szwedac,ktos go odwiozl do domu, a ze w garazu ma jeszcze jeden samochod wiec jak tylko skonczyl wyplakiwac mi sie ze mu BMW padlo mowie mu zeby zabral kota do veta bo on ledwo dyszy, schodl strasznie i ma bialy nos jak zawsze byl rozowy….wiec ten poslusznie zadzwonil zamowic wizyte i caly czas argumentujac tym co jego cleaning lady powiedziala na temat objawow kota. Chyba potraktowali go bardzo powaznie bo zaraz wsiadl do jaguara i pojechal do veta, kociak zostal u veta na badania i mieli mu zaaplikowac kroplowke, jutro zadzwonie i sie go zapytam co u rudego-Kajtusia slychac.
    Tak naprawde nie wiem jak oni tego kotka nazywaja, czasami go nazywaja “rozczarowanie”bo sie rusza za duzo…mogli sobie kupic sztucznego kotka to by sie nie ruszal. Czasami mnie kusi zeby im pokazac ich wlasne majtki ktore zostawiaja do prania…..tam dopiero zobacza rozczarowanie!

  6. hovara powiedział/a

    @Niereligjna
    Jesteś najnormalniejsza w świecie, ja koty uwielbiam od dzieciństwa.
    Miałam kilka “oryginalnych okazów” tzn mądrych kotów. Ten ostatni otwiera dzrzwi, włącza swiatło (jak dosięgnie) otwiera szawki, reaguje na polecenia, tak jak by wszystko rozumiał. Czasami zastanawiam się czy to tylko odruch “Pavłowa” czy jest to taka mądra bestijka ;-)
    @ Astromaria
    Mój Tofik też jest chudzinką jak “francuska modelka” a przecież normalnie je i był odrobaczany. Myśle, że to dobrze – nie bęzie miał chorób, które powoduje otyłość. On jest bardzo ruchliwy, wszedzie go pełno, bardzo szybko się przemieszcza ;-)
    A tu dopasował sie do opakowania :mrgreen:
    http://kolornieba.files.wordpress.com/2011/08/zdjc499cie027.jpg

  7. niereligijna powiedział/a

    Z Misia jest niewielki problem z jej dieta, ona sama sobie zapewniala jedzenie przez upolowanie ew jakies dobroci w smietniku, na kocie zarcie z puszek nawet nie spojrzy, lubi surowe watrobki albo mieso ze swiezo upieczonego kurczaka lub innego zwierzaka ale lubi cieple. Moze bym nie wiedziala o jej istnieniu ale w pazdzierniku w naszych okolicach jakiemus czlowiekowi zwial kot przed samym wejsciem do veta . Ten czlowiek ma na imie Walter, poznalismy go bo porozwieszal kartki ze zdjeciem kota i swoim numerem telefonu.
    Nasi sasiedzi z osiedla za kazdym razem gdy zobaczyli Kajtusia dzwonili do Waltera ze widzieli jego kota. Wiec kiedys Waltera ktos przywiozl i siedzial na krzesle zawiniety w koc przez caly dzien z nadzieja ze zobaczy swojego pupila. Gdy wieczorem wrocilismy z pracy Walter jeszcze siedzial i czekal na kota ew na transport.
    Zaprosilismy go na goraca herbate i rosol. (w usa raczej nikt obcego do domu by nie zaprosil bo moze to zlodziej i morderca). Zeby Wolterowi pomoc moj maz dal mu swoj numer telefonu by do niego dzwonil, wtedy gdy ktos zadzwoni z naszego rejonu ze widzial Wolterowego kota, bedzie mozna np Kajtusia wyeliminowac bo my wiemy kiedy jest a kiedy nie ma go w domu. No i kiedys znowu ktos zadzwonil , gdy Kajtek byl w domu wiec pobieglismy szukac tego kota i wtedy zobaczylam bardzo podobnego do Kajtka duzego kota ale to definitywnie nie kot Waltera. Po krotkiej chwili slyszalam skrzeczace wiewiorki a kot dzwigal w mordzie swoja upolowana.
    Zaczelam wiec tego kota karmic by zaoszczedzic zycie wiewiorkom, coraz blizej balkonu, az wreszcie na balkonie…zauwazylismy ze Kajtus czeka na przyjsce tego duzego kota a potem sie bawi z nim jakby sie znali od zawsze. Wiele swiadcze ze oni oboje to jedna rodzina, bo bawia sie w identyczny sposob i chodza razem tak jak chodza male skunksy, czyli bok przy boku, gdy jedno przystanie to i drugie stoi….z Kajtkiem zauwazylismy to duzo wczesniej ze on chodzi jak pies przy nodze, a gdy sie przystanie to i on czeka na kolejny krok..
    Z Walterem czesto sie spotykamy, ma nowego kociaka zaadoptowal z przytulka, Walter jest dokladnie w naszym wieku, jest indianinem ze swiadectwem, na recie inwalidzkiej, nie ma samochodu bo mial wypadek i gdy czekal na pieniadze z ubezpieczenia by kupic sobie znowu jakis to umarla mu matka i wydal na pogrzeb.
    On dorabia sobie robiac ozdoby indianskie ze skory i naszywanych na nie koralikow.. Zdajemy sobie sprawe jak teraz jest trudno, wiec moj maz mu wyszykowal moj stary laptop by mogl go uzywac, dal mu stara digitalna camere by mogl bez wkladu finansowego fotografowac, a ja ze jestem nalogowy zbieracz smieci dostrzeglam na ulicy stary pomazany flamastrami debowy stolik dla dzieci, wyszykowalam wyczescilam papierem sciernym, zabejcowalam i polakierowalam go ze teraz wyglada jak jubilerski mini stol, pokryty zielonym materialem by Walter mial wygodne stanowisko do pracy. Walter jest bardzo emocjonalny i uduchowiony , wiec sobie tlumaczy ze moze to byla wola Boza ze stracil kota a zyskal przyjaciol, a ja nie wiem dlaczego mam wrazenie ze jego zagubiony kot pewnego dnia trafi pod drzwi Waltera i znowu beda szczesliwi.

  8. nieustraszona powiedział/a

    Sa tylko dwa rodzaje kotow na swiecie i sa one piekne albo bardzo piekne…

    Z chinskiej “beczki” na temat kotow, bo jak Chinczycy twierdza, to koty maja dusze ludzi szczegolnie wrazliwych…
    Kocie zrenice zawdzieczaja swoj ksztalt mozliwosci widzenia dwoch swiatow, bo wygladaja one tak, jak wspolna czesc zachodzacych na siebie kregow.
    Wydaje mie sie, ze wczoraj czytalam wpis Niereligijnej z jej opisem “przyjscia” do domu jej czwartego kotka i takie rozne “nieprawdopobne” sytuacje przezywaja rozni “kociarze”, bo wiedza, ze koty intuicyjnie odczytuja mysli i nawet przyszlosc.
    Jest bardzo duzo “kociej” literatury , gdzie glownie opisywane sa rozne i wlasnie czasami niesamowite przezycia zwiazane z tymi cudownymi i mruczacymi futerkami.
    Kocham wszystkie zwierzatka , ale koty maja w sobie jakies gleboka tajemniczosc.i sposob bycia ze swoim “wlascicielem” jest na jakims innym poziomie.

    Siedzac przed laptopem moj Kobold ( szef kociej bandy, a mam ich cztery) wskakuje mi czesto na barki , zaczyna sie myc albo zaglada w ekran ! Smieje sie sama do siebie, bo wypisz, wymaluj to wlasnie rozne “czarownice” byly tak ilustrowane, hi, hi !

    Poki co, to mam caly rok “kota” na punkcie kotow i chyba gdzies jeszcze tego “zaburzenia” nie sklasyfikowano psychiatrycznie.
    Wiem na pewno, ze dzieki moim najlepszym kocim przyjacielom wytrzymalam rozne zawirowania losu i to wlasnie one tez dodaja mi animuszu oraz wytrwalosci do dalszej pracy nad soba.

  9. astromaria powiedział/a

    @ nieustraszona: nasi wrogowie wymyślą dla nas kocią obsesję lub psychozę – żaden problem!

  10. niereligijna powiedział/a

    przyszlo mi do glowy wytlumaczenie jak to sie stalo ze znalezlismy “rozplakanego malego Kajtusia” 4 lipca na parkingu….
    jego mama ma przyciete lewe ucho, co oznacza ze jest po operacji sterylizacji, prawdopodobnie ktos ja zlapal(vet) w tym czasie i zabral na kilka dni,
    a biedny Kajtus wydzieral sie samotny na parkingu, wiec go zaadoptowalismy.
    Oni oboje teraz o siebie bardzo dbaja i daja sobie duzo uwagi, on ja ciagle atakuje, przewala i gryzie a ona zachowuje sie z takim anielskim spokojem, jak matka wobec wlasnego dzieciaka, ona jest jasniejsza od niego ale ma identyczne ciapki na latkach , czarne usta i jasno-kawowa brode.
    A mnie teraz brzuch boli znerwow, zadzwonilam do tego wczorajszego klienta, …..mlodego rudego kotka juz nie ma….troche zapozno trafil do veta.

  11. Poganka powiedział/a

    Niereligijna ! To bardzo boli, jak najlepsi przyjaciele odchodza i nigdy tez nie moge sie z tym pogodzic, chociaz czasami robi sie wszystko , zeby je przy sobie zatrzymac. Koty maja takie rozne koleje losu i dlugosc zycia, tak jak ludzie.Tak samo sa przez mafie trucicieli oslabiane szczepionkami i kastracjami, podobnie sa tez “leczone”.

    Nie dziwie sie, ze koty nie znosza tych w wiekszosci niepotrzebnych zabiegow i wola w spokoju i godnosci odejsc do swojej wiecznej krainy lowow.

    Czuje, ze bede tez pisac o tych cudownych stworzeniach w moim zyciu, a ktore mimo tego, ze odeszly , to i tak zostaly w moim sercu na zawsze.

    Teraz Kobold znowu siedzi mi na “glowie” i potwierdza moje “talenty” do wielokierunkowej uwagi i zaraz tak zmeczeni zasniemy obok siebie slodko oraz razem “pobuszujemy” we wspolnej krainie snow.

  12. Tekla powiedział/a

    A ja mam i koty /4/ i psy/2/..córka martwi się z reszta rodziny ,żebym tak nie skończyła jak Violetta Villas ..!!
    Moje zwierzątka się kochają i wcale nie wygląda to tak jak w przysłowiu ,, jak pies z kotem” szanują swoja inność.
    Wczoraj jeden z kocurów mi zwiał /juz sie marcuje!/ a gdzie ten marzec? i do dziś go nie ma! mam nadzieję ,,że przyjdzie.
    Całe życie miałam zwierzęta i mogę powiedzieć,ze świat bez nich byłby bardzo ubogi!

  13. Natural born loser powiedział/a

    Kociarze to dobrzy ludzie.

  14. Poganka powiedział/a

    Tekla ! Widac, jak te mendia potrafily obzydzic i Violette i jej milosc do zwierzat, bo Violetta odeszla przez te kurewskie mendia , a zbiedniala, bo ja wszawe byty okradaly.
    Zwierzeta potrafia sie zawsze porozumiec, bo to tylko pomylency hoduja “ostre” rasy i szczuja psy na innych.
    Zreszta te podjudzanie miedzy ludzmi oraz wojny, to tez jest “specjalnosc” nieludzkiej rasy.
    Wsrod zwierzat tez sa rozne pasozyty, ale przykladowo wsrod kotow nie ma zadnego oraz podobnego do niego stworzenia, ktory by prowokowal do bestialskich napasci na inna grupe kotow oraz ciagnal z tego korzysci zywiac sie ich uszkodzonymi cialami.
    Na rozne bestialstwa wsrod ludzi jest gotowy tylko pasozyd !

  15. Natural born loser powiedział/a

    Niestety, są wśród nas osoby, które trzymają stronę przeciwników Violetty Villas. Przyznaję, że może nie do końca racjonalnie organizowała opiekę swoim zwierzętom, ale przecież najważniejsze jest to, że miała dobre serce. Podobno miłośnikami zwierząt są osoby, które doznały krzywdy ze strony ludzi. Tak przynajmniej jest w moim przypadku.

  16. Dorota powiedział/a

    Nie jestem pewna kto to fajnie powiedzial ” im bardziej poznaje ludzi tym bardziej kocham psy”, ja dla siebie napisalbym “kocham koty” !

  17. Natural born loser powiedział/a

    Miłośnik zwierząt, wielki George Bernard Shaw:

    ‘Im bardziej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta’.

    Oraz:

    ‘My will contains directions for my funeral, which will be followed not by mourning coaches, but by oxen, sheep, flocks of poultry, and a small traveling aquarium of live fish, all wearing white scarfs in honor of the man who perished rather than eat his fellow creatures’.

    I jeszcze wiele innych refleksji utrzymanych w duchu miłości do zwierząt. Doprawdy wielka postać.

  18. Zofia powiedział/a

    Glaskanka dla wszystkich kociaczkow zamieszkujacych Ziemie.
    Lucky to jest kotek mego syna ktorym opiekuje sie juz 10 lat.Kiedys bal sie ludzi, a teraz jest bardzo a to bardzo towarzyski.
    Cudowne i madre stworzenie!
    Ponoc naukowo udowodniono , ze wlasciciele kotow sa bardziej inteligentni niz wlasciciele psow.
    Mnie tam nie zalezy na jakijs dowodach naukowych bo ja i tak kocham kotki i pieski i wszystko co zyje…

  19. ricardo powiedział/a

    @Astromaria Trochę spóźnione ale dzięki w imieniu moich Mruczków. I Wszystkiego Dobrego.

  20. zielarka powiedział/a

    Kocham koty i ciagle tesknie z swoimi trzema, ktore odeszly juz do Krainy Szczesliwych Lowow. Czesto mi sie snia. Zwlaszcza ten ostatni, Wampirek, ktory byl autentycznie nie z tej ziemi, odgadywal wszystkie moje mysli. Najgorsze, ze wydaje mi sie, ze postanowil odejsc od momentu jak zaczelam miec plany dlugich podrozy i zaczelam myslec, ze z kotem moze byc problem z tymi podrozami. On nie chcial sprawiac klopotu, wiec odszedl.

  21. LogoPedant powiedział/a

    A co mi tam Matrix!? Mam lepsze zajęcia! http://m.onet.pl/_m/deec1a4363fe809b726ee3cd4e9df710,21,1.jpg :mrgreen:

  22. Magmarjo powiedział/a

    O tak wiosna się zbliża :D ustawiłam sobie jako tapetę :)

  23. LogoPedant powiedział/a

    Wiosna już tu jest! ;-)

    @Astromaria

    “Napraw” ten swój blog, żeby można było zdjęcia wklejać, kurde blaszka.

  24. astromaria powiedział/a

    Jak mam naprawić?

  25. LogoPedant powiedział/a

    Nie mam pojęcia. Dla mnie to w ogóle zagadka, że u Ciebie nie można wklejać zdjęć, choć wiem, że Ty możesz w jakiś tam sposób, który opisywałaś kiedyś…

  26. astromaria powiedział/a

    Ja mogę wklejać zdjęcia, które wysłałam do biblioteki mediów na moim blogu. Czyli muszę zdjęcie pobrać na swój dysk i wysłać na blog.

  27. LogoPedant powiedział/a

    Tak, tak, ja wiem jak to robisz, bo pamiętam, tylko dziwię się, że na innych blogach WP (na przykład moim lub powiedzmy z taką samą “skórką” jak Twój) można wklejać zdjęcia w komentarzach, a tutaj jest jakiś problem.

    Ktoś wie jak rozwiązać ten problem i się wypowie, bo lajkoniki błądzą? ;-)

  28. Nieustraszona powiedział/a

    Przesylam link o kociej bogini Freya, ktorej kult inkwizycja ostro zwalczala , a z kotow zrobiono “niebezpieczne” stworzenia..

    http://de.wikipedia.org/wiki/Freya

  29. hovara powiedział/a

    Przed kotkiem miałam takiego króliczka (testuje czy się zdjęcie wklei)

  30. hovara powiedział/a

    Niestety kod niedozwolony.
    http://kolornieba.wordpress.com/2012/03/15/kroliczek/

  31. hovara powiedział/a

    Sąsiedzi się wyprowadzili a kota zostawili. Szlak by ich trafił. Teraz kotek błąka się koło domu. Musze cos z tym zrobić.

  32. LogoPedant powiedział/a

    Na poprawę humoru: MIAŁ! ;-)

  33. nieustraszona powiedział/a

    LogoPedant ! Czy to nie oznacza na drugiej fotografii, ze koty nie znosza roznych “gadziorow” i to tak jak my kociarze , bo wyraznie kot jest wkurzony i zalatwia gada, tak jak my , zeby miec w koncu spokoj i czas na przyjemne zycie w spokoju i wzajemnej tolerancji, a ktore rozne bezczelne gady nam jeszcze uniemozliwiaja ?! Hi, hi.

  34. LogoPedant powiedział/a

    @Nieustraszona

    Bystra z Ciebie dziewczynka! Wrzasnąć na gada, jak za dużo gada! ;-)

  35. LogoPedant powiedział/a

    Są wśród gadzin jednostki prospołeczne:


    :-) Znalezione tutaj

  36. nieustraszona powiedział/a

    LogoPedant ! Rzeczywiscie sa i widac, ze nie beda probowac naduzyc zaufania, ktorym obdarzyl je madry kot majacy dobrego nosa w wyczuwaniu podstepnych i niebezpiecznych wrogow.

    Jeden z moich kotow jest tak ostrozny, ze go nikt nie widzi po przekroczeniu jego i mojego terytorium.

    Dopiero po wielu miesiacach obserwacji byl laskaw sie niezobowiazujaco pokazac mojemu przyjacielowi przy jedzeniu , a o glaskaniu tego ostroznego dzikusa przez inna osobe niz ja, nie ma mowy.

    Ludzie jednak daja sie doslownie “zaglaskiwac” slodkimi klamstwami na smierc przez rozne gadziory w ludzkich powlokach i biora kazde ” kici,kici, jakis ty slodki i daj sie poglaskac” za dobra monete i w ten sposob pozbawiaja sie zdrowego instynktu samozachowawczego.

    Zlapani juz w sidla musza byc posluszni jak psy i uznawac za normalke kopy w …dupe otrzymywane przez wlascicieli w ramach tresury, chociaz nawet zbity pies, ktory urwie sie z lancucha niewoli nie daje sie wiecej na nic zlapac.

  37. nieustraszona powiedział/a

    Trafilam na fajny koci blog :

    http://kotototek.blox.pl/2010/04/O-magii-liczb-czyli-mamy-KRS.html

  38. LogoPedant powiedział/a

    http://fishki.pl/static/posts/34/34292/foto_ae003f7b2d197d820867949c589b9cb5.jpg :mrgreen:

  39. LogoPedant powiedział/a

    MUSICAT:

    Hi, hi…

  40. nieustraszona powiedział/a

    LogoPedant ! Koty lubia “kocia muzyke”, hi,hi.

  41. LogoPedant powiedział/a

    Kot zawsze górą (na górze): http://fishki.pl/static/posts/36/36083/foto_0bbbb9ab70baec2d205ef53f16ae258f_org.jpg ;-)

UWAGA! Komentarze są moderowane. KOMENTARZE NIE NA TEMAT BĘDĘ KASOWAĆ! Do rozmów na dowolne tematy służą Hyde Parki (ogólny, zdrowotny i ekonomiczny - patrz strony na górze bloga). Jeśli Twój komentarz się nie ukazał przeczytaj: http://astromaria.wordpress.com/komentowanie-bloga/

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Zmień )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Zmień )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Zmień )

Connecting to %s